سرویس: سیاسیکد خبر: 89378|13:40 - 1394/02/11
نسخه چاپی

حجت الاسلام مهری

مشکلات با شعار و سخن حل نمیشوندبلکه نیازمند ابتکار عملی اند/ مسئولان خود را خادم اسلام و ملت بدانند

  مشکلات با شعار و سخن حل نمیشوندبلکه نیازمند ابتکار عملی اند/ مسئولان خود را خادم  اسلام و ملت بدانند
مطلع الفجر:امام جمعه گیلانغرب گفت : حل مشکلات حوزه کارگری و رفع موانع و چالش های این عرصه نیازمند ابتکار و کار عملی است و مشکلاتی این حوزه با شعار و سخن حل نمی‌ شود بلکه نیازمند اقدام و ابتکار عملی می باشد

 به گزارش خبرنگارمطلع الفجر، حجت الاسلام محمد طه مهری در خطبه های نماز جمعه  و در مصلی مسجد جامع گیلانغرب  به بيانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان نيروى انتظامى اشاره کردوگفت:بی شک اين فرمایش  رهبر معظم انقلاب اسلامى نشان مى دهد كه ايشان از مسؤولان كشور توقع دارند كه خود را خادم اسلام و ملت مسلمان ايران بدانند.

 وی درخصوص مضمون موکد  و روشن بیانات رهبر معظم انقلاب در این محفل  پرداخت و ابراز داشت در اين زمينه چند تذكر مهم قابل طرح  و بررسی است


امام جمعه گیلانغرب  در ابراز این تذکرات یاد اورشد:درنظام اسلامى همه كارها بايد براى خدا ودرراه خداى متعال و در جهت تحقق اهداف اسلامى صورت گيرد.

* در نظام اسلامی قانون و قواعد باید بر اساس دستورات اسلامى و قوانين شرع مقدس اسلام باشد
 وی افزود:همچنین درنظام جمهورى اسلامى مطابق آنچه در قانون اساسى ذكر شده است، هيچ قانون و قاعده و دستورى نبايد خلاف دستورات اسلامى و قوانين شرع مقدس اسلام باشد و حتى در جاهايى كه بنا بر مصلحتى حكمى از دستورات دين به اجرا گذاشته نمى شود، با دستور خود شرع و بر اساس قواعد خود شرع مقدس اين كار صورت مى گيرد.


مهری ابراز داشت : در این نظام، همگان بايد خود را موظف به تحقق اهداف اسلامى بدانند و همه قانون گذارى ها و تصميم گيرى ها بايد در همين جهت باشد و اصولا تقدس و احترام و اهميت نظام اسلامى به همين متكى بودن آن به اسلام و تلاش آن براى اجراى اسلام است.


خطیب نماز جمعه گیلان غرب خاطر نشان کرد : تصور دين حداقلى يا حكومتى جداى از اهداف اسلامى، تصوراتى است كه رهبر معظم انقلاب اسلامى بارها و بارها بطلان و نامناسب بودن آن ها را در بيانات مختلف بيان داشته و خاطرنشان ساخته اند كه نه دين حداقلى دين مورد تأييد پيامبر اسلام و اولياء دين است و نه حكومت سكولار و جداى از دين مى تواند سعادت دنيا و آخرت مردم را تأمين كند. *


حجت الاسلام مهری در خطبه های خود به مناسبت 12 اردیبهشت وروز جهانى كارو كارگراشاره کرد و گفت :در هفته كار و كارگر و پاسداشت و تكريم مقام و منزلت كارگران شريف كشورمان قرار داريم، ضمن خدا قوتى جانانه به اين قشر پرتلاش و زحمتكش و اثرگذار، این هفته را تبريك عرض می کنیم.

حجت الاسلام مهری به گوشه ای از سخنان رهبرمعظم انقلاب در جمع کاگران اشاره و به این موضوع تاکید کرد که کلید حل مشکلات اقتصادی مردم و معضلات جامعه کارگری، نه در خارج بلکه در داخل و «تقویت و رونق تولید داخلی» است.

* مشکلات با شعار  و سخن حل نمی شوند
وی  حل مشکلات حوزه کارگری  و رفع موانع و چالش های این عرصه را  نیازمند ابتکار و کار عملی دانست و گفت : مشکلات موجود در حوزه های کارگری، نظیر اخراج کارگران، بیکاری، تعویق‌ ها و مشکلات معیشتی با شعار و سخن حل نمی‌ شود بلکه اقدام و ابتکار می‌طلبد.

 مهری به گستردگی دستگاههای دولتی اشاره کرد و گفت: باید در راستای توجه به تولید داخلی و ممانعت  از اتکا به اقتصاد بیرونی و مصرف زدگی ، حمایت از تولید داخل از دستگاههای دولتی آغاز شود چرا که  دستگاه های از بزرگترین مصرف کننده کالای خارجی اند  و در این راستا باید اهتمام مسئولان بر مصرف کالاها و تولیدات داخل باشد چرا که رونق تولید و اقتصاد داخلی در پناه حمایت همه جانبه داخل از ان است


امام جمعه گیلانغرب اظهار داشت :نباید پنداشت که کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک پشت میز مذاکرات  است بلکه فایق آمدن بر این مشکلات تنها در در داخل کشور میسر میگردد و همه باید مسئولیتهای متفاوت خود را در تقویت تولید داخلی به عنوان "تنها راه علاج مشکلات اقتصادی"، انجام دهند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد