سرویس: اجتماعیکد خبر: 79101|15:08 - 1393/10/11
نسخه چاپی

ترویج سبک زندگی قرآنی اهتمام اصلی دستگاه‌های اجرایی باشد

ترویج سبک زندگی قرآنی اهتمام اصلی دستگاه‌های اجرایی باشد
السید احمد خاتمی
به گزارش مطلع الفجر به نقل از تسنیم، آیت الله سید احمد خاتمی امشب در آیین اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار داشت:قرآن یک کتاب معمولی نیست بلکه تجلی خدا است و اگر بخواهیم با خالق یکتا حرف بزنیم باید قرآن بخوانیم لذا نگاه کردن و خواندن قرآن عبادت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این مطلب که قرآن کریم  نقش برجسته‌ای در شکست نقش‌های فاسد و کاذب دارد، افزود: باید با عشق به سراغ این کتاب الهی آمد.

خاتمی با تاکید براینکه  قرآن را زیبا  و همراه با حزن بخوانید، تصریح کرد: حفظ قرآن  را مورد توجه قرار هید چرا که همواره بر مسئله حفظ  قران در همه روایات از سوی ائمه معصوم(ع) مورد تاکید است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خوشابه‌حال آن کسی که حفظ کلام وحی در سلول مغزش جای می‌گیرد، بیان کرد: در هیچ روایتی به زمان و سن برای حفظ قرآن  اشاره نشده است بنابراین باید به دنبال ایجاد ظرفیتی باشیم تا آینده قرانی برای فرزندانمان ایجاد کنیم چرا که در رابطه با حفظ قران هیچ محدودیت زمانی اعلام نشده است. خاتمی تلاوت ، زیبا خوانی و حفظ قرآن را مقدمه فهم و درک آیات این کتاب الهی معرفی کرد و گفت:حافظان قرآن بهترین کسانی هستید که مفاهیم قرآن در جان و روح  شما متبلور شده است. وی با بیان اینکه پدران و مادران  به مفاهیم قران در رابطه با ازدواج آسان توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: در این رابطه  تفسیر و مفاهیم قرآن بهترین الگو است. امام جمعه موقت تهران تاکید کرد:  قرآن را به متن زندگی بیاوریم  چرا که  این کتاب بهترین راه هدایت را برای بشر معرفی می‌کند. خاتمی خاطرنشان کرد: به لطف خون شهدا  امروز بذر حاکمیت قرآنی نشانده شده است  و باید به دنبال ترویج حکومت و سبک زندگی قرآنی در جامعه اسلامی باشیم. عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان ارشد کشور برای آوردن قرآن به متن زندگی مردم تلاش کنند و نسبت به ترویج سبک زندگی قرآنی اهتمام داشته باشند. وی خطاب به حافظان قرآن گفت: شما نخبگان قرآنی بهترین الگو در عرصه خانواده، اجتماع، فرهنگ و سیاست برای توسعه حاکمیت قرانی هستید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد