سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113429|11:12 - 1403/01/28
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب خبر داد؛

پیش بینی برداشت بیش از ۷۰هزار تن محصول از مزارع گیلانغرب+عکس

پیش بینی برداشت بیش از ۷۰هزار تن محصول از مزارع گیلانغرب+عکس
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب از پیش بینی برداشت ۷۰هزار تن محصول زراعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مطلع الفجر ،جبار ولی پور در نشست ستاد برداشت غلات شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: شهرستان گیلانغرب یکی از قطبهای تولید محصولات زراعی در استان است و پیش بینی میشود بالغ بر 70 هزار تن کلزا ، گندم و جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
وی افزود:در سال زراعی جاری 36هزار و 350هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت انواع محصولات زراعی اختصاص یافته است.مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب یادآور شد: پیش‌بینی می‌شودبه طور تقریبی 76 هزار تن گندم و جواز این مزارع برداشت شود.
 



ولی پور با اشاره به رشد قابل توجه سطح زیر کشت محصول کلزا، گفت: 650 هکتار از اراضی کشاورزی به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود به طور تقریبی 1300 تن محصول از این اراضی استحصال شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 4سیلوی فعال و مرکز خرید دردهستان حومه ، گواور ، حیدریه و حیدریه شهرستان آماده تحویل محصول گندم، جو و کلزا هستند.ولی پور ادامه داد:عملیات برداشت غلات توسط 70 دستگاه کمباین بومی و 80 دستگاه کمباین مهاجر انجام می گیرد

فرماندار گیلانغرب نیز در نشست ستاد برداشت غلات این شهرستان با تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم درخصوص هماهنگی همه دستگاههای اجرایی مرتبط در جهت تسهیل در امر برداشت اظهار داشت: تدابیر مقتضی بمنظور استقرار اکیپ های آتش نشانی در نقاط گرمسیری و همچنین جلوگیری از قاچاق گندم اندیشیده شده است .

نظری افزود:در راستای تسهیل در فروش محصولات کشاورزان عزیز ۴ مرکز خرید گندم در شهر گیلانغرب ، حومه ، گواور وحیدریه درنظر گرفته شده است .
برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان همچون گیلانغرب از 15 اردیبهشت ماه آغاز و در نقاط سردسیری تا پایان تیرماه ادامه می یابد.
شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که سالیانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه دارای دو بخش مرکزی و گواور و بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارد.