سرویس: ویژهکد خبر: 76013|08:42 - 1393/09/12
نسخه چاپی

بیمه های طلایی فرهنگیان "مسی" هم نیست/ وقتی معلمان باید داروها را بدون بیمه بخرند

بیمه های طلایی فرهنگیان "مسی" هم نیست/ وقتی معلمان باید داروها را بدون بیمه بخرند
به گزارش مطلع الفجر، اقشار مختلفی از اقصی نقاط استان و شهرستان گیلانغرب به واسطه اینکه به عنوان عضوی از جامعه آموزش و پرورش و فرهنگیان محسوب می شوند، در حوزه درمان این روزها با نوعی نارسایی مدیریتی و خدماتی مواجه اند.

بر اساس این گزارش، داروخانه های شهرگیلانغرب از پذیرش نسخه های دارویی فرهنگیان که از بیمه آتیه سازان استفاده می کنند خودداری می کنند.

مسئولان داروخانه ها اعلام می کنند که با بیمه آتیه سازان قرارداد ندارند. این شرایط به گونه ای است که تنها یکی از داروخانه های سطح شهر با بیمه آتیه سازان قرارداد دارد.

آنچه که به عنوان دلیل عدم رغبت داروخانه ها در عقد قرارداد با بیمه ها عنوان می شود، عدم تعهد بیمه ها در قبال طرف های قرار داد است.

در همین خصوص یکی از صاحبان داروخانه های سطح شهر گیلانغرب می گوید داروخانه می بایست دارو را نقدی خرید کند اما پول دارو را بعد از چند ماه از بیمه دریافت کند که همین امر موجب می شود داروخانه ها از پذیرش نسخه های بیمه ای فرهنگیان خودداری کنند.

گاهی مواقع طیفی از خانواده ها که گاها ممکن است در موقعیت تمکن مالی آنچنانی هم نباشند مجبور هستند هزینه های گزاف این روزهای دارو را به صورت آزاد حساب کنند که این مسئله به خانواده فشار زیادی وارد می کند.

81232504-5814791

یکی از بیماران می گوید: چون داروخانه ها با بیمه آتیه سازان قرداد ندارند من مجبور شدم نسخه را آزاد بخرم البته در این میان صاحبان داروخانه پول نقد دریافت می کنند.

یکی دیگر از فرهنگیان آموزش پرورش میگوید: با توجه به بافت شهرستان گیلان غرب، سابقه ارزشی مردمان دیار همیشه در صحنه و فرهنگ دوست گیلانغرب  و شهادت طلبی و سابقه طلایی در دوران دفاع مقدس انتظار این بود وضع بیمه طلایی فرهنگیان بهتر شود نه به این صورت که ۴ ماه طول بکشد و  مهر طلایی بدون استفاده بودن به دفترچه ها نصب کنند.

یکی دیگر از معلمین آموزش پرورش گفت: مردم و خصوصا طیف فرهنگی شایسته خدماتی افزون بر آنچه اکنون به صورت جسته و گریخته انجام می شود هستند. بعد از گذشت چند ماه هنوز پزشکان و داروخانه های طرف قرارداد مشخص نیستند با این حال قشر مظلوم فرهنگی پول بیمه را پرداخت می کنند اما در عوض از طرف بیمه مورد حمایت قرار نمی گیرند. چه کسی باید در این رابطه جوابگو باشد؟

شاید آنچه امروز باید به آن توجه کرد نقش حیاتی و انکار نا پذیر فرهنگیان عزیز در تحقق و پیشبرد زیر ساخت های علمی کشور است و لذا باید مسئولان و متولیان امر در دولت بدانند که به واقع این قشر زحمت کش نباید دغدغه ای که مانع ارائه خدمت به فرزندان مملکت است را داشته باشند./علی احمد پوری

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد