سرویس: ویژهکد خبر: 65745|10:38 - 1393/06/19
نسخه چاپی

دانش آموزان در حال دور شدن از فرهنگ ما هستند/ ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی نیازمند معلمانی متعد و نو آور است

دانش آموزان در حال دور شدن از فرهنگ ما هستند/ ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی نیازمند معلمانی متعد و نو آور است

kelase-dars به گزارش مطلع الفجر،با توجه به اینکه اتکا به مولفه های ارزشی و آموزه های دینی و انقلابی میتواند سیر نهادینه نمودن ارزشهای مانا و جاودان را تسریع بخشد و از سویی نظر به تقارن ایام بازگشایی مدارس با آغاز هفته دفاع مقدس،باید فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت‌های دوران دفاع مقدس به دانش‌آموزان منتقل شود.

البته انجام این امر به صورت خلاقانه و با استفاده از روش‌های نوین و جذاب است و در این صورت، تأثیری که این آموزه‌ها بر جای خواهد گذاشت، بیشتر می‌شود.

اگرچه وجود مشکلات مالی در میان معلمان شاید دلیلی برای برخی توجیهات در رسالت معلمی باشد اما از سویی به‌روز شدن معلمان از مواردی است که باید در اولویت کار نواحی آموزش و پرورش قرار بگیرد.

حقیقتاً در سایه تلاشهای دشمن در حوزه های مختلف رسانه ای و در حوزه هجمه های فرهنگی ، محصلان در حال دور شدن از فرهنگ ما هستند، و در این حوزه از معلمان انتظار می‌رود، فرهنگ ایرانی و اسلامی را به صورت جذاب به دانش‌آموزان شناسانده و منتقل کنند.

این مقوله از آن لحاظ حائز اهمیت است که حسب نزدیکی معلمان و دانش آموزان ،مدت زمان زیادی که معلم برای تربیت دانش‌آموزان در اختیار دارد، قطعا در صورت استفاده از تکنیک‌های جذاب برای این موضوع، می‌توان به اثرگذاری آن خوشبین‌تر بود.

ذکر نکته پایانی و نمود پر اهمیت ان تا جایی است که حقاً موضوع تهاجم فرهنگی در منطقه جدی است، بخشی از راه مقابله با آن را بر عهده آموزش و پرورش و این مسئله باید با استفاده از روش‌هایی که معلمان در مدارس به کار می‌گیرند، امکان‌پذیر شود.

در سایه سیر شتابنده رشد تکنو لوژی ها ،امروز دانش‌آموزان نسبت به گذشته دارای اطلاعات بیشتری هستند،معلمان نباید تنها به داده‌های قبلی خود اکتفا کنند و باید خود را به علوم روز تجهیز کنند تا پاسخ مناسب‌تری برای سؤالات دانش‌آموزان داشته باشند.

امید است در سایه وجود معلمان به روز ، کار امد و دلسوز و متعهد به آرمانهای دین و انقلاب شاهد رشد طیف ارزشی و مو ثری از دانش اموزان گیلانغربی به عنوان وارثان شیر مردان مقاوم این دیار در عصر کنونی باشیم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد