کد خبر: 6462|23:10 - 1391/11/29
نسخه چاپی

حرفه‌اي‌ها به تماشاي كنسرت‌هاي ما مي‌آيند /گفتگو با رضا يزداني

 حرفه‌اي‌ها به تماشاي كنسرت‌هاي ما مي‌آيند /گفتگو با رضا يزداني
       

 حرفه‌اي‌ها به تماشاي كنسرت‌هاي ما مي‌آيند /گفتگو با رضا يزداني

رضا يزداني با سبك و سياقي كه دارد جاي ويژه‌اي در جشنواره براي خود در نظر گرفته است. اين خواننده خوش‌سبك مخاطبان ويژه‌اي هم دارد، و همين امر موجب شده تا اجراهاي او به‌خصوص اجرايي كه براي جشنواره موسيقي فجر در نظر گرفته است، خاص‌تر و متفاوت‌تر شود.

با او كه در سبك راك فعاليت مي‌كند و تاكنون آلبوم‌هاي مختلفي از جمله ساعت 25 شب، ساعت فراموشي، هيس، پرنده بي‌پرنده، شهر دل و خاطرات مبهم را روانه بازار موسيقي كرده و در كارنامه هنري خود دارد، درخصوص اجراي جشنواره‌اي‌اش با او گفت‌وگويي كوتاه كرده‌ايم

براي اجرا در جشنواره چه قطعاتي در نظر گرفته‌ايد؟قرار است در اين اجرا قطعاتي را اجرا كنم كه قطعاتي تازه هستند و تا كنون كسي آنها را نشنيده است. علاوه بر اين قطعاتي را نيز اجرا خواهم كرد كه در آلبوم‌هايم منتشر شده، اما براي جشنواره از تنظيم‌هاي جديدي برخوردار شده‌اند. در کنسرت پیش‌رو كه در جشنواره فجر دارم، قطعاتی از آلبوم «25 شب»، «ساعت‌فراموشی»، «شهر دل» و... را اجرا خواهم کرد.
چگونه خود را راضي كرديد تا در جشنواره حضور داشته باشيد؟مگر حضور در جشنواره چه ايرادي دارد كه نخواهم در آن حضور داشته باشم؟
براي اينكه برخي از خواننده‌ها حضور در چنين جشنواره‌اي را نمي‌پسندند.نه! به اعتقاد من حضور در جشنواره اتفاق خوبي براي يك خواننده است. چرا كه جشنواره مي‌تواند براي هر يك از ما ويتريني براي شناخته‌شدنمان باشد. ويتريني كه مي‌تواند به تعداد مخاطبان وطرفدارانمان بيفزايد.
تنها مزيت اين جشنواره همين است كه شما و خواننده‌هاي ديگر كه اتفاقا شناخته‌شده هم هستيد، بيشتر شناخته مي‌شويد؟
نه! حضور در جشنواره فجر به نظر من حضور مثبتي است. مخاطبان جشنواره موسيقي فجر با مخاطبان هميشگي ما فرق اساسي دارند. شايد به جرات بتوان گفت كساني كه در جشنواره به تماشاي كنسرت ما مي‌آيند، افردا حرفه‌اي‌تري هستند و كساني هستند كه موسيقي را جدي‌تر گوش كرده و دنبال مي‌كنند. اجرا براي چنين كساني شرايط خاصي را مي‌طلبد. از اين منظر حضور در جشنواره موسيقي فجر مي‌تواند اتفاق خوبي براي تك تك ما محسوب شود.
در اخبار خوانديم كه از حضور يك نوازنده دف نيز بهره‌مند خواهيد شد. چرا؟ منظورم اين است كه فضاي موسيقي شما و دف كاملا با هم فرق دارند. اين تلفيق بر چه مبنايي اتفاق مي‌افتد؟
شايد بتوان گفت كه اين اولين باري نيست كه من از چنين تلفيق‌هايي استفاده مي‌كنم. استفاده از دف همانگونه كه خود شما نيز به آن اشاره كرديد، به دليل ايجاد تفاوت‌ها و نوآوري در موسيقي من است. نوازنده دف به همراه ياشار خسروي كه نوازندگي ساكسيفون را به عهده دارد، از ويژگي‌هاي عمده اين اجراست. هر دوي اين نوازنده‌ها ميهمان ما هستند.
ديگر عوامل گروه چه كساني هستند؟
میلاد عدل (گیتار الکتریک)، مازیار احمدپور (گیتار الکتریک)، آرش زمانیان (گیتاربیس)، محمد خرمی‌نژاد (درامز) و بهروز بایگان (کیبورد و پیانو) ما را در اين اجرا همراهی خواهند کرد. اين اجرا در روز 26 بهمن، ساعت 18:30 در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار مي‌شود، چرا كه بخش پاپ بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از 25 بهمن تا 1 اسفند با حضور 9 گروه پاپ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود و من و گروهم يكي از اين گروه‌ها هستيم.
به برگزاري چنين جشنواره‌اي براي بهتر شنيده شدن موسيقي خوش‌بين هستيد؟
بله. اتفاقا برگزاري اينگونه جشنواره‌هاست كه مي‌تواند موسيقي معاصر را به مخاطبان اصلي آن معرفي كند، به اين شرط كه از چنين فضايي استفاده بهينه شود. جشنواره موسيقي فجر فرصت مناسبي براي همه است، چه آنهايي كه نامي و شناخته شده‌اند و چه كساني كه به تازگي وارد اين مقوله شده‌اند و نياز به ديده و شنيده شدن دارند.
منبع: دنیای اقتصاد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد