سرویس: ویژهکد خبر: 44697|09:33 - 1392/12/28
نسخه چاپی

سد های گیلانغرب با همه‌ی جاذبه‌هایش پذیرای گردشگران‌ نوروزی است

سد های گیلانغرب با همه‌ی جاذبه‌هایش پذیرای گردشگران‌ نوروزی است
مطلع الفجر-معاون گردشگری استان کرمانشاه، گفت: سد گیلانغرب با همه‌ی جاذبه‌هایش پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است.
 

 بسیاری از بستر های تحقق توسعه اقتصادی و ترویج فرهنگ گردشگری در شهرستان گیلانغرب فراهم است بستر هایی همچون  حوزه آثار تاریخی  وباستانی  و فراهم نمودن زمینه سرمایه گذاری در بخش دیگر یعنی محدوده گردشگیری سدهای این شهر است که آب، برق، گاز، جاده‌ی آسفالت و پوشش ارتباطات ماهواره‌ای از جمله زیرساخت‌هایی است که در این منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری به وجود آنها نیاز است

 به گزارشمطلع الفجر،محمدرضا ستایش‌فر درگفت‌وگو ییاظهار کرد: منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری سد زاگرس گیلانغرب واقع در کیلومتر 4 شهرستان گیلانغرب، نزدیک روستای دیره، یکی دیگر از 50 منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری استان کرمانشاه است که ویژگی‌های قابل توجه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد.

 7qrguuuiau8kog28f8qt

وی با اشاره به قابلیت‌ها و مزیت‌های این منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری، افزود: وجود بزرگترین دریاچه‌ی مصنوعی در منطقه‌ی گیلانغرب، ایجاد محیط تفریحی توریستی در مساحتی به ابعاد 100 هکتار در محل سد و 90 هکتار در محل چشمه‌ی سهراب، پرورش آبزیان و محل توقف پرندگان مهاجر، تنوع بی‌نظیر اقلیمی و آب و هوای معتدل، برخورداری روستای دیره بعنوان نزدیکترین روستا به خانه‌ی بهداشت روستایی و پزشک و ... تنها بخشی از مزیت‌ها و قابلیت‌های بالقوه‌ی منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری سد گیلانغرب است.

   18576515416786117784 

معاون گردشگری استان کرمانشاه در خصوص زمینه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری در این منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری وجود دارد، افزود: در این منطقه زمینه‌ی سرمایه‌گذاری برای ایجاد و احداث کمپینگ، ویلا و اماکن اقامتی ارزان قیمت، پارک تفریحی خانواده، ایجاد فضاهای جانبی، مجموعه‌ی تفریحات آبی و ... وجود دارد.

وی در خصوص زیرساخت‌های مورد نیاز در این منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری، گفت: آب، برق، گاز، جاده‌ی آسفالت و پوشش ارتباطات ماهواره‌ای از جمله زیرساخت‌هایی است که در این منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری به وجود آنها نیاز است.

cig9tau88jypz4h45fd78d182fd5f5Picture-095sntrqxmub8bxtsemy53zurlzagrose01bمعاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان از سرمایه‌گذاری در این منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد