سرویس: تازه های خبرکد خبر: 2938|20:18 - 1391/10/17
نسخه چاپی

ديدار دو خواهر پس از 72 سال

ديدار دو خواهر پس از 72 سال

مطلع الفجر-دو خواهر بوسنيايي كه از حدود 72 سال پيش يكديگر را گم كرده بودند براي نخستين بار پس از اوايل جنگ جهاني دوم توانستند با هم ملاقات كنند.

به گزارش مطلع الفجربه نقل از بلگا، تنيجا دليچ 88 ساله و حديجا تاليچ 82 ساله چند روز پيش براي نخستين بار از سال 1941 تاكنون توانستند يكديگر را بيابند. اين در حالي است كه در تمام طول اين سال ها آنها فقط در 200 كيلومتري يكديگر سكونت داشته اند.

حديجا تاليچ كه در آن دوره حدود 11 سال داشت و به نام خانوادگي اصلي اش " بوديمليچ" ناميده مي شد هنگام فرار خانواده اش از روستايشان در شمال غرب بوسني در اوايل جنگ جهاني دوم  مفقود شد.

او در يك پرورشگاه محلي پذيرفته شد. والدينش در جريان جنگ كشته شده و برادرش به ايالات متحده آمريكا مهاجرت كرد.

حديجا گفت: " پس از جنگ برخي مي گفتند كه همه اعضاي خانواده ام كشته شده اند و برخي ديگر گمان مي كردند كه همگي آنها به آمريكا مهاجرت كرده اند. من هرگونه اميدي را براي ديدار دوباره آنها از دست داده بودم.

چند سال بعد از جنگ حديجا در منطقه توزلا در شمال شرق بوسني سكونت كرد در حالي كه تنيجا  خواهر بزرگتر در روستايي در شمال غرب بوسني و در فاصله 200 كيلومتري سكونت داشت.

دو خواهر يكديگر را به لطف پسر حديجا پس از 72 سال بازيافتند. وي كه تلاش مي كرد از شجره خانوادگي خود باخبر شود از طريق شبكه اجتماعي فيس بوك با دختر خاله اش ارتباط برقرار كرد بي آنكه در ابتدا هيچ يك از آن دو از وابستگي خانوادگي خود مطلع باشند. با تماس هاي بيشتر آنها مطلع شدند كه پسر خاله و دختر خاله هستند و در نهايت مادرانشان پس از سال هاي طولاني جدايي از وجود يكديگر مطلع شدند. مترجم: بهرام افتخاري.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد