سرویس: ویژهکد خبر: 2925|11:52 - 1391/10/17
نسخه چاپی

انجام عمل اتوگراف بر روي سه دانش‌آموز پيرانشهري

انجام عمل اتوگراف بر روي سه دانش‌آموز پيرانشهري

مطلع الفجر-رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان گفت: دانش‌آموزان پیرانشهری در شرایط مناسبی قرار دارند و عمل اتو‌گراف صورت گرفته بر روی سه نفر از این دانش‌آموزان موفقیت‌آمیز بوده است.

فریدون عابدینی امروز يكشنبه در پاسخ به این سؤال كه دانش‌آموزان پیران‌شهری منتقل شده به بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان در چه وضعیتی قرار دارند، اظهار کرد: طی روز‌های گذشته سه نفر از این دانش‌آموزان زیر عمل جراحی قرار گرفتند و عمل این دانش‌آموزان موفقیت‌آمیز بوده است.

وی به آخرین وضعیت این دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر این دانش‌آموزان از نظر روحی و جسمانی در شرایط خوب و مناسبی قرار دارند.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی بیمارستان امام موسی کاظم (ع) در پاسخ به این سؤال که آیا روش‌های ابتدایی که برای درمان این دانش‌آموزان استفاده شده است از روش‌های منسوخ شده بوده است، تصریح کرد: بحث منسوخ بودن این روش‌ها نیست و اطلاعات پزشکی و روش‌های درمانی در تمام شهر‌های دنیا نیز متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه روش‌های ابتدایی که برای درمان دانش‌آموزان ابتدایی استفاده شده از روش‌هایی است که هنوز نیز در تمام دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در حال حاضر در تمام دنیا از روش‌های قدیمی و جدید برای درمان بیماران در تمام زمینه‌‌ها استفاده می‌شود و نمی‌توانیم از روش‌های قدیمی در مقابل روش‌های جدید درمانی به عنوان روش‌های منسوخ شده نام ببریم.

عابدینی با اشاره به اینکه برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از روش‌های قدیمی برای درمان بیماران استفاده می‌کنند و برخی از بیمارستان‌ها نیز از روش‌ها و متد‌های درمانی جدید برای درمان بیماران استفاده می‌کنند، تاکید کرد: برداشت‌های صورت گرفته از این موضوع که روش‌های ابتدایی استفاده شده برای درمان این دانش‌آموزان از روش‌های منسوخ شده بوده یک برداشت علمی نیست.

وی با بیان اینکه در آمریکا و آلمان نیز در بسیاری از موارد برای سوختگی بیماران از پماد سیلور استفاده می‌شود، افزود: روش‌های درمانی بیماری‌های سوختگی به این صورت نیست که استفاده از پماد سیلور از چرخه درمان بیماری‌های سوختگی خارج شده باشد.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی بیمارستان امام موسی کاظم(ع) روش‌های درمان بیماری‌های سوختگی را در شهر‌ها متفاوت دانست و گفت: در حال حاضر در این بیمارستان عمل اتو‌گراف بر روی سه نفر از این دانش‌آموزان صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در این عمل جراحی بخشی از بدن بیمار برداشته می‌شود و به جای زخم‌های بیمار گذاشته می‌شود، اظهار کرد: حداقل دو هفته زمان مورد نیاز است تا نتیجه عمل صورت گرفته بر روی دانش‌آموزان پیران‌شهری مشخص شود.

عابدینی با اشاره به اینکه سه نفر دیگر از دانش‌آموزان پیران‌شهری منتقل شده به این بیمارستان نیز در صورتی که شرایط عمل برای آنها حاصل شود زیر عمل اتوگراف قرار می‌گیرند، ادامه داد: درصد سوختگی این دانش‌آموزان متفاوت است و این دانش‌آموزان از 20 تا 45 درصد سوختگی دارند

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد