سرویس: تازه های خبرکد خبر: 2909|19:00 - 1391/10/17
نسخه چاپی

اکبر گنجی:استمناء جایز است!

اکبر گنجی در صفحه شبکه اجتماعی فیس بوک خود با ذکر مطالبی سعی در مشروعیت بخشیدن به فعل حرام خودارضایی یا استمناء داشته است.

به گزارش مطلع الفجربه گزارش مرصادبه نقل از رویداد، برخی از عناصر وابسته به جریان اصلاحات در سالهای اخیر نشان داده اند از مشکلات اخلاقی عمیق برخوردارند و این گفته را در برهه های مختلف از خود بروز داده اند.

در این راستا و در آخرین مورد گفتنی است اکبر گنجی در فیسبوک خود به مبحثی درباره نظر برخی افراد معلوم الحال درباره گناه کیبره خودارضایی یا «استمنا» پرداخت. گنجی با اشاره به نظراتی خاص می‌نویسد: «از نظرات دوست عزیز اقای نراقی اطلاعات من محصول گفت و گوهای شخصی است. قرار است نظرشان را به زودی مکتوب کنند. به نظر ایشان پیش فرض گذشتگان این بود که روابط جنسی صرفا و صرفا برای تولید مثل است، اما امروزه این پیش فرض رد شده است. این نکته را در مقاله ی "قرآن و مساله ی حقوق اقلیت های جنسی" توضیح داده‌اند.»    اکبر گنجی اما اشاره‌ای به نظر دیگری کرده و می‌نویسد:‌ «اقدام به آن در شرایط اضطراری (که امکان استفاده از راههای مشروع و پسندیده برای ارضاء شهوت جنسی وجود ندارد) در حد رفع نیاز ضروری، جایز است.»!    کمی بیشتر از گنجی: با پیروزی محمد خاتمی در دوم خرداد 1376 و در انتخابات ریاست جمهوری، یاران او که اکبر گنجی نیز در میان آن‌ها بود به نام اصلاح طلبان شهره شدند و فعالیت‌های گستردهٔ سیاسی و اجتماعی را پی گرفتند. زندانی شدن اکبر گنجی به دلیل واکاوی فاشیسم مذهبی در دانشگاه شیراز و انتشار هفته نامه راه نو از رویدادهای تاریک فعالیت های اوست. او مدتی بعد با اقداماتی اولین گام ها را برای جدایی کامل از طیف اصلاح طلبان طرفدار ولایت فقیه برداشت که از مهم‌ترین آن، برخی نوشته‌های وی در این دوران است. وی از فعالان کنفرانس مشهور برلین نیز بود.  اکبر گنجی بعد ها نه تنها از مواضع خود عدول نکرد که در برخی از آنها رادیکال تر نیز شد. وی ابتدا جزوه مانیفست جمهوری‌خواهی را نوشت که در آن به جدایی کامل دین از سیاست پرداخت   گنجی چندی بعد به خارج از ایران متواری شد. وی به دلیل نوشتن مجموعه مقالات قرآن محمدی که در آن مقالات دلایل بسیاری را برای این مدعا که «قرآن یک کلام بشریست» مطرح می‌کند، توسط آیت‌الله مکارم شیرازی مرتد و ناپاک اعلام شد. گنجی در بخش دیگری از این مقالات مدعی می‌شود که امام دوازدهم شیعیان حضرت مهدی(ع) وجود خارجی نداشته‌است.

اکنون پس از سیری که گفته شد، گویی گنجی و اندیشه وی ترفیع و نعمیق یافته است؛ تا آنجا که وی فعل خودارضایی را امری مشروع و صحیح می خواند!

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد