سرویس: تازه های خبرکد خبر: 2843|22:01 - 1391/10/16
نسخه چاپی

آخرین اخبار دید و بازدیدهای انتخاباتی در هفته گذشته/ نامه‌نگاری با نامزدهای ریاست ‌جمهوری

آخرین اخبار دید و بازدیدهای انتخاباتی در هفته گذشته/ نامه‌نگاری با نامزدهای ریاست ‌جمهوری

مطلع الفجر-هفته گذشته یکی از هفته‌های شلوغ احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب بود که به رفت‌و آمدهای انتخاباتی و نامه‌نگاری با کاندیداهای احتمالی گذشت.

احزاب و تشکل‌ها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری خط‌ و مشی، استراتژی و برنامه‌های خود را تنظیم می‌کنند که در ادامه فعالیت هفته اخیر آنها را مرور می‌کنیم.

بررسی ابعاد حماسه 9 دی درگفت‌وگوی تفصیلی فارسبا پناهیان

فتنه 88 «احقاداً بدریة و خیبریة و حنینیة» بود/ 9 دی نوبت به مردم رسید

خبرگزاری فارس: مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: فتنه 88 نه مشکل انتخاباتی بود و نه مشکل تقلب انتخابات، «احقاداً بدریة و خیبریة و حنینیة» بود؛ گره‌هایی بود که برخی خواستند گره‌گشایی و عقده‌گشایی کنند.

کمیته سیاسی در بهمن‌ماه نامزد پایداری را معرفی می‌کند/از گزینه اصلح کوتاه نمی‌آییم

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداریدر گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارسبا بیان اینکه کمیته سیاسی جبهه پایداری در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای انتخابات ریاست‌جمهوری است، اظهار داشت: بعد از این مرحله کمیته سیاسی نظر خود را به شورای مرکزی منتقل می‌کند و با اعلام نظر این شورا، مصوبه به شورای فقها می‌رود و زمانی که فضا انتخاباتی شود، ما گزینه خود را معرفی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری حدوداً 6 تا 7 نامزد را در فهرست حمایتی خود قرار داده است،گفت: کمیته سیاسی تا اواخر بهمن‌ماه کار خود را تمام و نامزد جبهه را به شورای مرکزی معرفی می‌کند چراکه ما باید همه افرادی که در مظان کاندیداتوری هستند یا فکر می‌کنیم مفیدند را شناسایی کنیم.

روانبخش درباره ورود مستقل جبهه پایداری به انتخابات تصریح کرد: مشی ما همین است و تلاش داریم که نامزد اصلح را معرفی کنیم و اگر بقیه اصولگرایان هم روی گزینه اصلح متحد شوند، خوب است اما پایداری از این مسئله کوتاه نمی‌آیید.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: برخی افراد مثل قالیباف و لاریجانی یقیناً گزینه پایداری نیستند اما گزینه‌های دیگری که مطرح هستند یا حتی مطرح نشده‌اند در صورتی که شاخص‌های لازم را داشته باشند،‌انتخاب می‌کنیم.

دیدار جبهه مردمی اصلاحات با مهرعلیزاده و مطهری

حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحاتدر گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارسبا تأکید بر اینکه در راستای دیدار با نامزدهای احتمالی امروز صبح با آقای مهرعلیزاده دیدار کردیم، اظهار داشت: برخی از اعضای جبهه مردمی اصلاحات در این دیدار اهداف و مطالب مدنظر خود را بیان کردند.

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات تصریح‌کرد: مهرعلیزاده در این دیدار گفت که باید اجماعی شکل بگیرد و اصلاح‌طلبان به نامزد واحد برسند.

وی همچنین درباره دیدار با علی مطهری خاطرنشان کرد: دیدار با علی مطهری نیز پیرامون دیدار‌های ما با شخصیت‌ها و نمایندگان مجلس بود که اعضای جبهه نیز مسائل مورد نظر را مطرح کردند.

نشست مشترک جبهه پیروان و جامعه روحانیت مبارز

سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیرواندر گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارسبا بیان اینکه احتمالاً هیئت منتخب جبهه پیروان در این هفته با جامعه روحانیت نشست مشترکی داشته باشد،‌ اظهار داشت: در گذشته دیدارهای جبهه پیروان با جامعتین به صورت جداگانه برگزار شده است.

سجادی در خصوص مهم‌ترین محورهای این نشست تصریح کرد: هیئت منتخب جبهه در این جلسه درباره فضای سیاسی کشور نظرات کارشناسی خود را عرضه می‌کند و آنها نیز ممکن است نظر اصلاحی و پیشنهادات جدیدی داشته باشند اما در مجموع این نشست در راستای همگرایی اصولگرایان است.

به گزارش فارس عسگر اولادی در همایش 9 دی جبهه پیروان، با اشاره به دیدار جبهه پیروان با آیت‌الله یزدی و مهدوی کنی گفت: در این دیدارها قرار شد جامعتین هر یک هیاتی معرفی کنند، ما هم یک هیاتی معرفی کنیم و به دنبال ائتلاف اصولگرایان باشیم و از این ائتلاف به جانب وحدت حرکت کنیم.

طبیب‌زاده: شاید گزینه اصلح از درون جبهه پایداری انتخاب شود

زهره طبیب‌زاده عضو شورای مرکزی جبهه پایداریدر گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارسبا بیان اینکه استقلال جبهه پایداری و حضور با کاندیدای اصلح در انتخابات مورد قبول اعضای جبهه بوده است،‌ اظهار داشت: قرار نیست در شرایط فعلی به انتخابات مصداقی ورود کنیم.

طبیب‌زاده با تاکید بر اینکه جبهه پایداری حضور فعال و موثر در انتخابات را تکلیف خود می‌داند، ‌تصریح کرد: ورود مستقل به انتخابات به اینکه چه کسانی اعلام حضور کنند و توافق اصولگرایان بر سر یک کاندیدا به چه شکل باشد، بستگی دارد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اضافه کرد: در انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخاب اصلح اولویت جبهه پایداری است که ممکن است این فرد از خود جبهه باشد یا کسی که خود را کاندیدا کرده اما هنوز درباره مورد آن بحثی نشده است.

حزب کار به دنبال اجماع است/ تک‌روی نمی‌کنیم
تقی حسینی سخنگوی حزب اسلامی کار که در مورد برنامه‌های این حزب با برنگار حوزه احزابخبرگزاری فارسگفت‌و‌گو می‌کرد، اظهار داشت: حزب اسلامی کار در طول هفته یک جلسه برگزار می‌کند که عمده بحث‌ها انتخاباتی است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارید در انتخابات کاندیدا معرفی کنید یا خیر گفت که حزب اسلامی کار هم در انتخابات شوراها و هم در انتخابات ریاست جمهوری به دنبال اجماع اصلاح‌طلبان است و قصد تکروی کردن نداریم.

سخنگوی حزب اسلامی کار ادامه داد: آقای کمالی دبیر کل حزب برای ورود به انتخابات هنوز تصمیم‌ نگرفته به همین دلیل ستادی هم تشکیل نداده‌ایم.

به گزارش فارس، پیش‌تر رسانه‌ها از کاندیداتوری حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار خبر داده بودند که وی در گفت‌و‌گو با فارس گفت که هنوز تصمیم خود را برای ورود به انتخابات نگرفته است.

برخی دیگر از رسانه‌ها نیز خبرهایی از سفرهای حسین کمالی به استان‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری بر روی خروجی خود گذاشته بودند که کمالی در واکنش به این اخبار نیز به فارس گفت: این سفرها کنگره خانه کارگر در شهرستان‌ها است.هدف از طرح وحدت ملی هاشمی/خاتمی مردد است

خبرگزاری فارس: دبیر کل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه آقای هاشمی که بحث وحدت ملی را مطرح می‌کند قصد دارد بالانسر هر دو جریان باشد، گفت: آقای خاتمی اصل طرح را پسندیده ولی هنوز خودش خیلی وارد نشده و ظاهراً تردید‌هایی در این رابطه دارد.

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاریدر گفت‌وگو با خبرنگار سیاسیخبرگزاری فارساظهار داشت: ما طرح مناسک را به آقای خاتمی و هاشمی ارائه دادیم و صحبت‌هایی هم در این رابطه با آن‌ها داشتیم.

وی افزود: آقای هاشمی که بحث وحدت ملی را مطرح می‌کند قصد دارد بالانسر هر دو جریان باشد اما آقای خاتمی اصل طرح را پسندیده ولی هنوز خودش خیلی وارد نشده و ظاهرا تردید‌هایی در این رابطه دارد.

سناریو ضدملی برای تشدید فشارها در پوشش پروژه تبلیغاتی رفع حصر فتنه‌گران
خبرگزاری فارس: جریان نفاق و شورای هماهنگی راه سبز امید(بخشی از ضدانقلاب خارج کشور) به محوریت اردشیر امیر ارجمند تلاش دارد با مطرح کردن رفع حصر موسوی و کروبی در 25 بهمن، فشارهای بین‌المللی بر کشورمان را تشدید کنند.پیشنهاد حجاریان/ کنسرت یک بازیگر زن/ فتنه 92از نگاه یک نامزد/ تغییرات جدید در دولت/ احتمال نامزدی خاتمی
خبرگزاری فارس: پیشنهاد حجاریان،کنسرت یک بازیگر زن، همراه ولایتی در دیدار با آیت‌الله یزدی، اصلاحات و عبدالله نوری،تغییرات جدید در دولت، طلاق توافقی و...؛ برخی از شنیده‌های این هفته خبرنگاران فارس است.ضمانت اجرایی اساسنامه جبهه پایداری/دیدار خصوصی با آیت‌الله مصباح
خبرگزاری فارس: سخنگوی جبهه پایداری گفت: هر تصمیم کلانی که در جبهه گرفته می‌‌شود باید به تایید شورای فقاهتی برسدو اشراف آنها به ما اطمینان می‌دهد که کارمان از مدار حق خارج نشود.نشست مشترک جبهه پیروان با جبهه ایستادگی/نامه به نامزدهای احتمالی
ابوالقاسم رئوفیان رئیس ستاد انتخابات جبهه ایستادگیدر گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارسدرباره جزئیات جلسه شب گذشته این جبهه اظهار داشت: در جلسه دیشب در خصوص ادغام تشکل‌های جدید بحث نشد و این موضوع به هفته آینده موکول شد اما دو نفر از چهره‌های حقیقی به جمع شورای عالی جبهه پیوستند. رئوفیان ادامه داد: حجت‌الاسلام موسوی شاهرودی به عنوان مسئول کمیته روحانیت و بهنام ملکی به عنوان یکی از اعضای شورای عالی جبهه ایستادگی منصوب شدند. رئیس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی با بیان اینکه به دلیل اهمیت شوراها در دوره پنجم و همزمانی برگزاری آن با انتخابات ریاست جمهوری درباره این موضوع نیز بحث شد، تصریح کرد: قرار شد که ستادهای انتخاباتی جبهه، انتخابات ریاست جمهوری وشوراها را دنبال کنند. وی با اشاره به اینکه انتخابات شوراها در کلانشهرها در دستور کار جبهه ایستادگی قرار دارد،‌افزود: در این جلسه در خصوص دیدار شورای عالی جبهه با سایر تشکل‌ها با هدف تعامل و نزدیک‌تر شدن به تشکل‌های اصولگرا نیز صحبت شد. رئوفیان تاکید کرد: ما بر همین اساس برای نشست مشترک با جبهه پیروان پیشگام شدیم و جبهه پیروان نیز طی یادداشتی اعلام کرد که به زودی با جبهه ایستادگی دیدار می‌کند. رئیس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی ادامه داد: دیدار با شخصیت‌ها و مراجع در قم و تهران در دستور کار جبهه قرار دارد و ما با هدف ارزیابی نامزدها و کاندیداهای انتخابات یازدهم با آنها هم دیدار می‌کنیم. وی در همین زمینه یادآور شد: ما با کسانی همچون ولایتی، رضایی، قالیباف، حداد عادل، پورمحمدی، متکی و حتی عارف که حضورشان در انتخابات یازدهم از نظر ما قطعی شده است دیدار خواهیم داشت و برای آنها نامه نوشته‌ایم و قرار است بر اساس جدول شاخص‌های خود با این افراد دیدار کنیم.بررسی آرایش سیاسی کشور در گفت‌وگوی تفصیلی فارس با حدادعادلوقوع فتنه بزرگتر از 88/ تأثیر روابط بین‌الملل در انتخاب رئیس‌جمهور آینده
خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: تفاوتی که انتخابات آینده نسبت به انتخابات‌های قبلی دارد این است که ممکن است عناصر و اجزاء روابط بین‌الملل ما در انتخاب رئیس‌جمهور موثر واقع شود.جمعیت ایثارگران 18 دی به دیدار آیت‌الله مصباح می‌رود
خبرگزاری فارس: جمعیت ایثارگران روز دوشنبه 18 دی به دیدار آیت‌الله مصباح یزدی، عضو شورای فقهی جبهه پایداری خواهدرفت.دیدار جبهه پیروان با جامعه روحانیت برگزار شد
سیدکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیرواندر گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارساز دیدار صبح امروز جبهه پیروان با کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز خبر داد و گفت: در این دیدار آقایان عسگراولادی،باهنر،‌ بادامچیان، کریمی اصفهانی،‌صابر، حبیبی، و بنده حضور داشتیم. سجادی تصریح کرد: در این جلسه که در محل جامعه روحانیت مبارز به پیشنهاد جبهه پیروان برگزار شد درباره اتحاد اصولگرایان و تعامل جبهه پیروان با جامعه روحانیت مبارز بحث شد. به گزارش فارس در این دیدار اعضای جبهه پیروان برای ادامه دار بودن این جلسات درخواست خود را ارائه دادند.تشریح دیدار جبهه پیروان با جامعه روحانیت/ وارد مصادیق نشدیم

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت:‌ اعضای جبهه پیروان مطالب و نقطه‌نظراتشان را درباره مسائل آینده جامعه در کمیته سیاسی جامعه روحانیت مطرح کردند و ما نیز نتیجه جلسه را به شورا گزارش خواهیم داد.

رضا تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارزدر گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارسبه دیدار جبهه پیروان خط امام و رهبری با جامعه روحانیت مبارز اشاره کرد و اظهار داشت: این دیدار با کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز و با شورای مرکزی جامعه نبود و از سوی جبهه پیروان درخواست شد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز از هر گروه اصولگرایی که در خواست دیدار و بیان نقطه‌نظرات خود را داشته باشد استقبال می‌کند، تصریح‌کرد: کمیته سیاسی جامعه روحانیت از گروه‌های اصولگرا که نظرات خود را درباره انتخابات آینده به این کمیته ارائه دهند استقبال می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در این جلسه راجع به مصادیق نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری صحبت نشد، جبهه پیروان مطالب خود و نقطه‌نظراتشان را در کمیته سیاسی جامعه روحانیت و مسائل آینده جامعه مطرح کرد و ما نیز نتیجه جلسه را به شورا گزارش خواهیم داد.

جامعه مدرسین هنوز پیشنهاد عسگر اولادی را بررسی نکرده است

حجت‌الاسلام سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قمدر گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارسدرخصوص بررسی پیشنهاد عسگر اولادی مبنی بر تشکیل هیئت سه گانه در جلسات جامعه مدرسین اظهار داشت: مسائل انتخابات در جلسات جامعه رصد می‌شود ولی این موضوع به صورت مشخص هنوز بررسی نشده اما در عین حال ارتباط با گروه‌های اصولگرا وجود دارد.

غروی با بیان اینکه مجموعه‌های اصولگرا برای جامعه مدرسین و جامعه روحانیت جایگاه خاصی قائل هستند، ‌ادامه داد: جامعه مدرسین هنوز به تصمیمی نرسیده اما آنچه مهم است ارتباط با گروه‌هاست که انجام می‌شود.

عضو جامعه مدرسین متذکر شد: کمیسیون سیاسی مسائل انتخاباتی کشور را رصد می‌کند.

به گزارش فارس عسگر اولادی در همایش 7 دی جبهه پیروان، با اشاره به دیدار این جبهه با آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مهدوی کنی گفت: در این دیدارها قرار شد جامعتین هر یک هیئتی معرفی کنند، ما هم یک هیئتی معرفی کنیم و به دنبال ائتلاف اصولگرایان باشیم و از این ائتلاف به جانب وحدت حرکت کنیم.

پایگاه مجازی یک نامزد احتمالی انتخابات یازدهم راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری فارس، محمد شریعتمداری، که از احتمال ورود خود به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی خبر داده بود پایگاه اطلاع رسانی شخصی خود را افتتاح کرد.

برپایه این خبر پایگاه اطلاع رسانی وزیر بازرگانی دولت اصلاحات با شعار «خرد، محکمترین بنیان‌هاست» به آدرس در اینجا قابل مشاهده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد