سرویس: ویژهکد خبر: 2798|14:50 - 1391/10/16
نسخه چاپی

لزوم چاره‌اندیشی برای رفع وضعیت بدحجابی در جامعه

لزوم چاره‌اندیشی برای رفع وضعیت بدحجابی در جامعه

مطلع الفجر-عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر چاره‌اندیشی برای رفع وضعیت بدحجابی در جامعه امروز ایران تأکید کرد.

آیت‌الله حسن ممدوحی  با اشاره به اجرای طرح استعماری حذف حجاب توسط رضاخان در 17 دی ماه سال 1314 به‌دستور انگلیس خیانت‌کار، اظهار داشت: به‌طور کلی استکبار هر جا بخواهد جوان‌ها را به پوچی بکشاند، به اسم آزادی دست به چنین اقداماتی می‌زند.

وی ضایعه اسفناک ارتحال حضرت آیت‌الله حاج‌‌‌آقا مجتبی تهرانی را تسلیت گفت و ادامه داد: ترویج بی‌بندوباری موجب می‌شود موقعیت قدرت جوان‌ها در حد صفر پایین بیاید و مستکبران به اهداف پلید خود برسند.

ممدوحی عنوان کرد: در زمانی که زن‌ها را در غرب به جای این‌که به مراتب عالی و طراوت انسانی دعوت کنند با فرهنگ برهنگی آشنا می‌کنند تا زن را وسیله و ابزار قرار دهند، اسلام حضرت‌فاطمه (س) و زینب‌کبری (س) که نمونه برتر زنان هستند را به‌عنوان الگو برای دختران و زنان معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: حجاب، زن را از نگاه خائن در امان نگه می‌دارد و او را در حریمی امن قرار می‌دهد و ترویج بی‌حجابی جنایت به زن‌ها است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که فرهنگ غرب زنان را از آغوش خانواده بیرون آورده، تأکید کرد: این فرهنگ به اسم آزادی، زنان را اسیر دیوها و خرس‌های شهوت می‌کند.

ممدوحی وضعیت زنان را بعد از انقلاب با قبل از آن غیرقابل مقایسه دانست و عنوان کرد: زنان ایرانی امروز در محیط‌‌های گوناگون امنیت دارند، این در حالی است که بی‌حجابی که در رژیم منحوس پهلوی وجود داشت باعث تجاوز به حریم زنان می‌شد.

اسارتی بالاتر از وضعیت امروز زنان نمی‌بینم

وی خاطرنشان کرد: دنیای غرب به‌طور افسار گسیخته به ترویج فحشا می‌پردازد و به بهانه آزادی، زنان را اسیر فحشا و سوء استفاده‌های مختلف کرده است و در واقع زنان در هیچ دوره‌ای به اندازه امروز اسیر و گرفتار نبود‌ه‌اند.

ممدوحی ادامه داد: در جوامع غربی از سنین پایین جوان‌ها و دختران را به شهوت‌رانی ترغیب می‌کنند و این سلامت فرد و جامعه را به خطر می‌اندازد و مشکلات مختلف روحی افراد ناشی از این موضوع است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: استفاده ابزاری از زن برای تبلیغ کالا و جذب مردان، پایین آوردن شأن زن است و این موضوع باعث می‌شود روح افراد جامعه بیمار شود.

ممدوحی تنهایی افراد در جوامع غرب را به‌دلیل وجود این موضوعات غلط دانست و گفت: پناه‌بردن افراد در این جوامع به حیواناتی مانند سگ و گربه جای خالی انسانیت را در غرب فریاد می‌زند.

وی تصریح کرد:‌ اگر اسلام دستور داده که مردم چشم‌هایشان را بپوشانند برای حفظ سلامت جامعه است.

ممدوحی با تأکید به نقش روحانیت و رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم، اظهار داشت: وضعیت حجاب در جامعه امروز ایران اسلامی مناسب نیست و بدحجابی و بی‌حجابی زنان به ضرر خودشان است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر چاره‌اندیشی برای وضعیت بدحجابی در جامعه امروز ایران، تصریح کرد: با ارائه آموزش‌های مناسب، استفاده از روش‌های صحیح و بهره‌گیری از فرهنگ غنی اسلام باید به افراد جامعه آگاهی داد که خود افراد با شناخت درست و بینش کافی این موضوعات را به شکل مناسب رعایت کنند.فارس

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد