سرویس: تازه های خبرکد خبر: 2584|16:36 - 1391/10/13
نسخه چاپی

فقط همین 7 نفر می توانند سینما را نجات بدهند/آقای خبرنگار کاش "عمار" را هم می دیدی

فقط همین 7 نفر می توانند سینما را نجات بدهند/آقای خبرنگار کاش "عمار" را هم می دیدی

مطلع الفجر-سوال اینجاست که آیا همکاران ما فقط همین هفت هشت نفر جوان را امید سینما میدانند؟ یعنی واقعا دیگر کسی نیست تا سینمای مارا نجات بدهد؟

به گزارش مطلع الفجر به نقل از مشرق، روزنامه عامه پسند "هفت صبح" امروز در یکی از صفحات خود مطلبی را تحت عنوان "جوانند و جویای کار" منتشر کرده است. این گزارش در مورد جشنواره فجر بوده و حرف از جوانانی می زند که ممکن است ناجی سینمای بحران زده ایران باشند. جوانان تازه کاری که کارهای قابل قبولی ارائه داده و به نوعی امید اصلی جشنواره فجر امسال هستند.

در این فهرست جمع و جور نام پرویز شهبازی، بهنام بهزادی، بهرام بهرامیان، روح الله حجازی، مازیار میری، امیر یوسفی و بهرام توکلی به چشم می خورد که کلی مورد عنایت و تعریف و تمجید قرار گرفته اند. صحبت از میدان دادن به جوانان همیشه شور انگیز بود. از دیرباز رسم بر این بوده که در هر کار بزرگی جوانان را مورد آزمون قرار دهند و بدین ترتیب راه را برای استعداد های جدید باز کنند. ما هم مثل مخاطبان این روزنامه خوشحال شدیم از کار خیرشان. از این که به فکر جوانان با ذوق و هنرمند ایرانی هستند و برای دیده شدنشان تلاش می کنند. ولی سوال اینجاست که آیا همکاران ما در این رسانه فقط همین هفت هشت نفر جوان را امید سینما میدانند؟ یعنی واقعا دیگر کسی نیست تا سینمای مارا نجات بدهد؟ خدا میداند! شاید دور و برشان را نگاه نکرده اند. شاید از برگزاری جشنواره عمار بی خبر بودند؟ جشنواره ای که همین چند روز پیش به مدت 9 روز در سینما فلسطین تهران و چندین شهر دیگر به صورت همزمان در حال نمایش آثار صدها هنرمند کار اولی بود و هدفش چیزی نبود جز معرفی استعداد های مستعد و انقلابی که البته کسی پیدا نشد تا از آنها به عنوان ناجی سینما و تئاتر و مستند و چه و چه یاد کند. ما خوش بین هستیم و معتقدیم که عامه پسندها حواسشان نبوده! وگرنه چطور می شود، یک جشنواره ای با پوشش "نسبتا" کامل خبری در سراسر کشور برگزار شود و آنها حتی یک خبر کوچک یا یک تک عکس ناقابل هم از آن منتشر نکنند؟

بله! ما که به فال نیک می گیریم و امیدواریم همین چند نفری هم که دوستان ما برای نجات سینما "گلچین" کردند، مثل عقاب بر آسمان سینمای ما چرخ بزنند و افتخار آفرینی کنند. به هر حال جشنواره فجر همین روزها سر و کله اش پیدا می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد