سرویس: ویژهکد خبر: 20407|08:19 - 1392/06/21
نسخه چاپی

سینما باید ارزشهای دینی و ملی را تقویت نماید

سینما باید ارزشهای دینی و ملی را تقویت نماید

P1400364مطلع الفجر-امام جمعه گیلانغرب خطاب به دست اندرکان و مسئولان سینما :شما بايد ارزشهاى دينى و ملى را تقويت كنيد.

حجه الاسلام والمسلمین محمد طه مهری  با اشاره به اینکه هنر سینما میتواند هنری اسلامی و ارزشی رو نمایش دهدگفت: امیدواریم سینما جایگاه واقعی و ارزی خود را باز یابد و آنچه در شان جامعه اسلامی و ارزشی است را به ظهور برساند

وی،مصادف با روز سینما با استناد به فرموده رهبر معظم انقلاب تصریح نمود:مقام معظم رهبری می فرمایند :هنر سينما بلاشك يك هنر برتر است، يك روايتگر كاملاً مسلط - كه هيچ روايتگرى تاكنون در بين اين شيوه‏هاى هنرىِ روايتِ يك واقعيت و يك حقيقت، تا امروز به اين كارآمدى نيامده - و يك هنر پيچيده و پيشرفته و متعالى.

امام جمعه گیلانغرب  تاکید نمود:بنده به ‏عنوان يك روحانى، حقيقتاً از شما مجموعه كارگردانها انتظار داریم، شما بايد ارزشهاى دينى و ملى را تقويت كنيد.

حجه الاسلام مهری ادامه داد:وقتى ارزش ملى مى‏ گوييم، نبايد فوراً ذهن به ‏سمت چهارشنبه‏سورى برود، ارزش ملى يعنى احساس استقلال يك ملت، استقلال فرهنگى.

وی اظهار داشت :در مقابل اين القاى دويست‏ ساله فرهنگى غرب، يك ملتى بيايد به فرهنگ خودش تكيه بكند، اين خيلى ارزش دارد، اين‏را تقويت كنيد.

مهری افزود:سینمای ایران و هنرمندان این عرصه توانایی و ظرفیت های بالایی دارند و اگر خط مشی فعالیتها به نحوی صحیح و ارزشی تعریف شود و در این حوزه اهتمام لازم به کار گرفته شود  به طبع نتایج موثرتری خواهد داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد