مطلع الفجر08:19 - 1392/06/21

سینما باید ارزشهای دینی و ملی را تقویت نماید

P1400364مطلع الفجر-امام جمعه گیلانغرب خطاب به دست اندرکان و مسئولان سینما :شما بايد ارزشهاى دينى و ملى را تقويت كنيد.

حجه الاسلام والمسلمین محمد طه مهری  با اشاره به اینکه هنر سینما میتواند هنری اسلامی و ارزشی رو نمایش دهدگفت: امیدواریم سینما جایگاه واقعی و ارزی خود را باز یابد و آنچه در شان جامعه اسلامی و ارزشی است را به ظهور برساند

وی،مصادف با روز سینما با استناد به فرموده رهبر معظم انقلاب تصریح نمود:مقام معظم رهبری می فرمایند :هنر سينما بلاشك يك هنر برتر است، يك روايتگر كاملاً مسلط - كه هيچ روايتگرى تاكنون در بين اين شيوه‏هاى هنرىِ روايتِ يك واقعيت و يك حقيقت، تا امروز به اين كارآمدى نيامده - و يك هنر پيچيده و پيشرفته و متعالى.

امام جمعه گیلانغرب  تاکید نمود:بنده به ‏عنوان يك روحانى، حقيقتاً از شما مجموعه كارگردانها انتظار داریم، شما بايد ارزشهاى دينى و ملى را تقويت كنيد.

حجه الاسلام مهری ادامه داد:وقتى ارزش ملى مى‏ گوييم، نبايد فوراً ذهن به ‏سمت چهارشنبه‏سورى برود، ارزش ملى يعنى احساس استقلال يك ملت، استقلال فرهنگى.

وی اظهار داشت :در مقابل اين القاى دويست‏ ساله فرهنگى غرب، يك ملتى بيايد به فرهنگ خودش تكيه بكند، اين خيلى ارزش دارد، اين‏را تقويت كنيد.

مهری افزود:سینمای ایران و هنرمندان این عرصه توانایی و ظرفیت های بالایی دارند و اگر خط مشی فعالیتها به نحوی صحیح و ارزشی تعریف شود و در این حوزه اهتمام لازم به کار گرفته شود  به طبع نتایج موثرتری خواهد داشت.