سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113419|23:10 - 1403/01/02
نسخه چاپی

یادداشت؛

اصلاح رویکردها یکی از ملزمات تحقق شعار سال است

اصلاح رویکردها یکی از ملزمات تحقق شعار سال است
برای تحقق شعار سال در قواره یک دولت پویا و توسعه گر در عرصه ارایه خدمات متوازن کلان و برای اینکه بتوان شعار سال را محقق کرد نیاز داریم تا رویکردها را اصلاح کنیم.

به گزارش مطلع الفجر ،به روال هر ساله و ارایه نقشه راه و تاکید بر ظرفیت و نیل به شرایط پویا و رضایت بخش تر ؛ رهبر معظم انقلاب  سال ۱۴03 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند که این رویکرد ایشان در نام‌گذاری سال‌های گذشته نشان از دوراندیشی ایشان و اقداماتی که دستیابی به پیشرفت و بازدارندگی لازم است باید انجام شود.

توان تبیین و تثبیت ثقل پایدار در برابر بحران، چالش و اتخاذ تدابیر کیفی ، اثر بخش و رضایت آفرین  در عین حال حفظ موجودیت در کنار شرایط و گذر از ناملایمات یک ضرورت است ؛  یک کشور زمانی قدرتمند است که توان پاسخگویی به هر تهدیدی را داشته و عناصر قدرت آن توان پاسخگویی به بحران‌ها و به ایجاد بازدارندگی و ثبات در منطقه کمک کند، همچنین در زمینه‌های مختلف حرکتی به سمت پیشرفت با رویکرد مناسب دیده شود.

در دنیای امروز هر کشوری در سطح بین‌الملل بخواهد حرفی برای گفتن داشته باشد قطعاً باید مولفه‌های قدرت را داشته باشد به همین دلیل زمینه‌های قدرت باید فراهم شود.

پیشرفت کشور در بسیاری حوزه ها بر کسی پوشیده نیست ؛ایران اسلامی در بسیاری از مؤلفه‌ها به پیشرفت‌های مهمی دست‌یافته است؛ اما در زمینه اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که باعث شده تا دشمن از این مقوله سو استفاده کرده و از آن برای آسیب‌زدن به انقلاب اسلامی بهره‌گیری کند و با ابزارهای مختلف روی آن تمرکز کرده است.

کشو رعزیزمان ایران  استعداد، نیرو انسانی و منابع لازم را برای رشد و توسعه اقتصادی دارد؛ اما مشکلاتی وجود دارد که باعث شده در زمینه اقتصاد مشکل داشته باشیم از جمله اینکه اقتصادی دولتی و نفتی داریم که مشارکت مردم در آن کم است و از طرفی هم موانع تولید باعث عدم شکوفایی در این زمینه شده و همچنین برنامه درستی برای کنترل و تأمین واردات و صادرات کالا کمتر مشاهده می‌شود.

و اما درد مزمن وابستگی به توسعه بخش به برخی مولفها  نا شکیب و چالشزاست ؛امر عدم وابستگی به نفت و منابع ناپایدار  و حرکت به سوی تولید افرینی بر پایه مشارکت مردم یک امر موکد است ؛ برای اینکه در زمینه اقتصاد بتوانیم به پیشرفت دست پیدا کرده و یا در زمینه تولید جهشی پیدا شود ما باید اقتصادی مردم پایه و با مشارکت مردم داشته باشیم و وابستگی اقتصاد کشور به نفت و دولتی بودن اصلاح و همچنین رویکردها و بروکراسی و قوانین دست‌وپاگیر و پیچیده باید اصلاح شود

هر حوزه خواه ناخواه برای نیل به شرایط بهتر ، اتخاذ راهکار های موثر تر  و اثر گذار تر نیازمند تغییراتی است  برای اینکه بتوان شعار سال را محقق کرد نیاز داریم تا رویکردها را اصلاح کنیم و افراد و روش‌هایی را اتخاذ کنیم که شعار سال را محقق کنند.