سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113416|14:10 - 1402/12/25
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب:

مشارکت حداکثری در انتخابات نشانگر بلوغ سیاسی مردم گیلان غرب است

مشارکت حداکثری در انتخابات نشانگر بلوغ سیاسی مردم گیلان غرب است
امام جمعه شهرستان گیلان غرب حضور حداکثری و مشارکت پررنگ مردم گیلان غرب در انتخابات را ستودنی و آن را نشانه بلوغ سیاسی مردمان این دیار عنوان کرد.

به گزارش مطلع الفجر ،حجت الاسلام والمسلمین موسوی در خطبه‌های نماز جمعه مصلی مسجد جامع این شهرستان ضمن تقدیر از حضور و مشارکت حداکثری مردم مقاوم و اصیل شهرستان گیلان غرب در عرصه انتخابات اظهار داششت: این حضور و مشارکت حداکثری نشانگر بلوغ سیاسی و فهم بالای مردم عزیز این شهرستان است.
وی تصریح کرد: اکنون که منتخب مردم مشخص گردیده باید نامزدهای عزیز و کاندیداها در صورت داشتن برنامه‌های مدون، همفکری را رقم زده و فصل رفاقت با دیدگاه‌های نو و راهگشا در مسیر خدمت به مردم را در کنار نماینده منتخب رقم زندد.
خطیب نماز جمعه گیلانغرب گفت: امروز برای منتخبین مجلس فصل عمل و رفاقت است و باید در مجاری قانونی به وعده‌های مقبول جامه عمل پوشاند.

امام جمعه گیلان غرب بسته‌های حمایتی دولت در شرایط گرانی تحت عنوان فجرانه اشاره کرد وابراز،داشت: تدوین این بسته‌های حمایتی نشانگر آن است که خود دولت نیز بر وجود تورم و گرانی بر سفره مردم اذعان دارد.
حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: پاره ای شبهات برای مردم عزیز در مسیر دریافت این خدمات وجود که بر مسئولان است تا برای مردم با روشنگری آرامش خاطر فراهم کنند تا عده‌ای مغرضانه با پیش کشیدن شبهات مردم را از تبعات فجران بی‌بهره نکنند.

امام جمعه گیلان غرب به نقش تاثیرگذار آیت الله کاشانی در شکل‌گیری نهضت ملی نفت اشاره کرد و گفت: این روحانی مجاهد در کنار نواب صفوی و همراهی و بصیرت مردم در عصر ستمشاهی پایه گذاران نهضت ملی نفت بودند آن زمان که در سایه عملکرد نوکرمآبانه شاهنشاهی استکبار منابع این مملکت ومشتقات نفتی را به تاراج برده بود روحانیون آزادی‌خواهان در کنار مردم این تاراج را برنتافتند و میدان مبارزه را برگزیدند.
وی همچنین به نقش منفعل ملی‌گرایان در آن دوران در کنار زدن نقش مردم و روحانیت در امور جاری کشور، انتقاد کرد واظهار نمود: کنار زدن روحانیون در امورات جاری و حوزه نهضت ملی نفت بسترساز مقوله عبرت آمیز شکست این انقلاب در بستر نهضت ملی نفت بود چون در زمینی که نقش آفرینی از روحانیون و آزادی‌خواهان گرفته شده بود دشمنان بار دیگر گستاخانه چشم غارت به اموال و منابع نفتی این کشور گشودند.

🔵خصوصی سازی به معنای رانت خوری و تاراج منابع ملی نیست

امام جمعه شهرستان گیلان غرب نفت را جزو منابع ملی و متعلق به همه مردم عنوان کرد وگفت: خیانت و جفای بزرگی است که تحت عنوان خصوصی‌سازی مردم را از حقوق و منابعی که متعلق به آن‌هاست بی‌بهره کرد.
وی به موضوع پالایشگاه کرمانشاه اشاره کرد وبا تاکید بر امر خصوصی‌سازی افزود: این امر فراموش نشود که اگر منابع و ساختاری به بخش خصوصی واگذار شد باید حداقل به شکل تعاونی باشد تا هم مردم از تبعات و فواید مالی آن بهره‌مند شوند

وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته و در دولت قبل تحت عنوان خصوصی‌سازی پالایشگاه کرمانشاه اسیر رانت شد و اکنون مردم از هرگونه عواید بی‌بهره‌اند و این خیانت بزرگی در حق مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: در برهه کنونی باید تدابیر عاجل و موثری اتخاذ شود تا این سرمایه ملی به دولت یا به شکل تعاونی مدیریت شودکه به دور از رانت مردم از این سرمایه ملی بهره‌مند باشند.