سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113411|13:57 - 1402/12/18
نسخه چاپی

سردار خوشبخت:

دانشنامه دفاع مقدس استان کرمانشاه رونمایی میشود

دانشنامه دفاع مقدس استان کرمانشاه رونمایی میشود
سردار خوشبخت ضمن اشاره به جایگاه کرمانشاه در کارزار دفاع مقدس و مقاومت در جنگ ۸ ساله از تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش مطلع الفجر ،رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به نقش استراتژیک و مقاومت جانانه و مرزداری نیروهای تیپ مسلم بن عقیل در دوران دفاع مقدس گفت: تیپ مسلم بن عقیل مجموعه‌ای از باغیرت‌ترین جسور و فداکارترین نیروهای رزمنده و مجاهدی بود که ایمان بخدا و ارادت به نظام و انقلاب و کشور خود، عزم دفاع کردند و کارنامه درخشان آنها تا همیشه به عنوان برگ زرینی بر تارک قاموس دفاع مقدس خواهد درخشید.
وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار شهید شهریار قلی‌پور و همرزمان شهیدش در عملیات تک انتقام گفت: حرکت خودجوش همرزمان سردار شهید قلی‌پور در ساخت یادمان شهدای عملیات تک انتقام در موقعیت شهید خوشروان ، بسیار ارزشمند و حرکتی در جهت گرامی‌داشت یاد و نام شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت است.
خوشبخت به نقش ارزنده فرماندهان و رزمندگان استان کرمانشاه در ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: در راستای نشر و انعکاس ایثارگری، مرزداری و مقاومت رزمندگان استان کرمانشاه، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان کرمانشاه به همت بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام شده است.

سردار خوشبخت با عنوان اینکه در این دانشنامه به تیپ مسلم بن عقیل به عنوان یکی از تیپ‌های اثرگذار کرمانشاه در دفاع مقدس پرداخت شده تصریح کرد: این دانشنامه در راستای احقاق حق و سهم استان کرمانشاه در منظومه دفاع مقدس انجام شده است که بعد از نقد و بررسی نهایی رونمایی می‌شود.
سردار خوشبخت افزود: جلد اول این دانشنامه در دی ماه سال ۱۴۰۲ توسط سرلشکر باقری رونمایی شده است.
تیپ مسلم بن عقیل در غرب با حضور جوانان این منطقه به عنوان اولین هسته‌های مقاومت مردمیدر برار رژیم بعثی سهم چشمگیری را در دفاع مقدس دارد.