سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113389|09:44 - 1402/11/24
نسخه چاپی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

امنیت کنونی کشور حاصل مجاهدت پاسداران است

امنیت کنونی کشور حاصل مجاهدت پاسداران است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: آرامش و امنیت کنونی کشور ما حاصل، آمادگی دفاعی رزمندگان جان‌برکف سپاه پاسداران در کنار سایر نیروهای مسلح است.

به گزارش مطلع الفجر ،بهروز خوشبخت امروز در گفتگویی؛ تقارن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با روز پاسدار را یادآور خدمات کم‌نظیر این نهاد مردمی دانست و اظهار داشت: در روزهای دشوار حفظ انقلاب از سرچشمه جوشان و روح مصفای مقتدای عارفان، حضرت امام خمینی(ره) سیراب شد، در پرتو رهنمودهای روشنگرانه حضرت امام خامنه‌ای عزیز، بالنده شد و با گوهر درونی تقوا و بصیرت در عرصه‎های مهم و حساس داخلی و بین‌المللی از تقابل با دشمنان و استکبارستیزی تا خدمات بی‌شمار به مردم در سایه تلاش و تربیت ایثارگرانی باروحیه انقلابی  و شهادت‌طلبی، افتخارات بسیار آفرید. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: یادمان نمی‌رود در دوران پرافتخار دفاع مقدس، جوانان این مرزوبوم از جان‌ و دل پاسدار حریم اسلام و انقلاب شدند و آرامش و امنیت کنونی کشور ما حاصل، آمادگی دفاعی رزمندگان جان‌برکف سپاه پاسداران در کنار سایر نیروهای مسلح است. 

وی تصریح کرد: پاسداران در هشت سال دفاع مقدس، مخلصانه از جان خود گذشتند تا حسینی شوند و با جهاد عاشورایی، حکومت و وطن خویش را سرافراز ساختند، پاسداران امروز باید راه آنان را در سنگرهای جدید ادامه دهند که سنگر سازندگی کشور، سنگر هوشیاری در برابر توطئه‌های پنهان دشمنان، سنگر مبارزه‌ها جنگ‌های روانی دشمنان و سنگر حفظ دست آورده‌ای نظام به‌ویژه ولایت مطلقه فقیه است. 

خوشبخت بیان داشت: پاسداران انقلاب اسلامی با بصیرت و آگاهی از سیره حضرت اباعبدالله الحسین(ع)  ایثارگری‌های بسیاری در راه دفاع از اسلام و ایران داشته‌اند و در هر زمان منشأ خدمات ارزنده برای مردم صبور ایران اسلامی بوده‌اند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه ادامه داد: دفاع همه‌جانبه از ارزش‌های اسلامی و ایستادگی همراه با شجاعت در مقابله با ظلم و ستم و حمایت از مظلومان از شاخصه‌های مکتب عاشورا است و پاسداران باروحیه حسینی زیستن و حسینی اندیشیدن و رفتار کردن به نهضت امام حسین(ع) عمل کردند. 

وی  بیان داشت: پاسداری فرهنگ عزت، افتخار و ایثار و شهادت است و فرهنگ پاسداری علاوه بر جنبه عقیدتی، سیاسی، نظامی و مجاهدت جنبه معنوی دارد و پاسداران در گام دوم انقلاب با تکیه‌ بر بیانات مقام معظم رهبری در راستای قوی شدن و توانمند در همه عرصه‌ها حرکت خواهند کرد. 

وی عنوان کرد: امروز سپاه پاسداران الگوی دلدادگان انقلاب اسلامی شده است و سپاه در دهه پنجم انقلاب در اوج اقتدار، باایمان و بالندگی آمادگی نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی و دفاع از انقلاب اسلامی است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در پایان افزود: یکی از اهدافی که امام(ره) برای تشکیل سپاه داشت، نگهبانی و دفاع از انقلاب اسلامی بود چرا که این انقلاب هم‌ریشه در قیام سیدالشهدا(ع)  و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی و دفاع از مظلومین دارد.