سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113353|12:50 - 1402/10/18
نسخه چاپی

اقدام تحسین‌برانگیز زیست‌محیطی برای احیای جنگل‌های گیلانغرب

اقدام تحسین‌برانگیز زیست‌محیطی برای احیای جنگل‌های گیلانغرب
ظرف سال‌های اخیر یکی از ضرورت‌های پیش روی افق زیست‌محیطی در منطقه، توجه به ترمیم بافت جنگلی و ترویج فرهنگ درختکاری بوده است.

به گزارش مطلع الفجر ، دکتر حمیدرضا مرادی صبح امروز دوشنبه در آیین نهال‌کاری گیلانغرب، با اشاره به ضرورت اعتلای فرهنگ‌سازی در حوزه توجه به امر زیست‌محیطی و منابع طبیعی، گفت: امروز با وجود چالش‌های زیست‌محیطی مانند حوادث غیر مترقبه نظیر سال‌های اخیر بر ماست تا به عنوان قدمی هرچند کوچک در راستای درختکاری، بذرپاشی و صیانت از حوزه منابع طبیعی قدمی برداریم. 

این  نخبه طبیعت‌دوست افزود: قطعاً حضور و اقدام طبیعت‌دوستانه ما می‌تواند برای فرزندان و قشر جوان آینده و کنونی الگوبخش باشد. 

این پرشک عمومی  افزود: ورود نخبگان و چهره‌های مطرح  اجتماعی، پزشکی، بزرگان و نهادهای مطرح می‌تواند مسیر تحقق توسعه فرهنگ جنگل‌کاری و طبیعت‌دوستی را تسریع ببخشد. 

در اجرای طرح مشارکت مردمی کاشت یک میلیارد درخت، در عرصه‌های جنگلی این شهرستان ۲ هزار نهال اوکالیپتوس و بادام تلخ در ارتفاعات روستای شیخ سرخ‌الدین (شورابه) مشرف به جنوب غربی شهرستان  با مجری طرح حمیدرضا مرادی و با همکاری فرمانداری، سپاه ناحیه، جهاد کشاورزی، هلال احمر و منابع طبیعی گیلانغرب کاشته شد. 

قطعا ورود چهره‌ها و فعالان اجتماعی، انجمن و سمن‌ها به عرصه‌های فرهنگ‌سازی و بسط کنش‌گری‌های زیست‌محیطی خصوصا در گیلانغرب که بافت جنگلی و مرتعی بکر آن را که گاهی طعمه حریق و گاهی قربانی خشک سالی می‌شود،   جانی دوباره خواهد بخشید.
شهرستان گيلان غرب با 224 هزار و 500 هكتار مساحت داراي 175 هزار و 369 هكتار منابع ملي است كه عرصه هاي منابع طبيعي آن با پوشش غني مرتعي و جنگلي و نيز دارا بودن ذخاير معدني از جمله قير طبيعي (بيتومين)، سنگ گچ و 2 كارخانه گچ فعال، ضمن تامين علوفه مورد نياز دام ها سهم عمده اي در توليد مواد معدني مورد نياز شهرستان، استان و حتي كشور را دارد.