کد خبر: 113290|20:41 - 1402/09/05
نسخه چاپی

بازدید میدانی فرماندار از عملیات اجرایی پروژه ملی جاده محور زله زرد+عکس

بازدید میدانی فرماندار از عملیات اجرایی پروژه ملی جاده محور زله زرد+عکس
فرماندار گیلانغرب از عملیات اجرایی پروژه ملی جاده گیلانغرب به سومار در محور زله زرد به شکل میدانی، بازدید کرد.

به گزارش مطلع الفجر ،  یکی از بسترهای مهم ترانزیتی که می‌تواند بازارچه مرزی سومار را از بن‌بست زیرساختی نجات دهد، تکمیل جاده محور زله زرد به سومار از طریق شهر گیلان غرب است. 

ظرف سال‌های گذشته این پروژه کلید خورده است اما حقیقتاً اعتبارات قطره چکانی و روند پیشرفت فیزیکی لاک‌پشتی این پروژه، تکمیل آن  ررا مختل کرده است. 

 دکتر پروین امروزدر جریان بازدید این پروژه ، آخرین وضعیت  احداث جاده زله زرد را تشریح ودستورات لازم را جهت تسریع در روند کار صاد نمود. 
وی اظهار داشت: جاده زله زرد بطول ۵۸ کیلومتراست  که فاز  اول شامل قطعه۱ الف : بطول ۸کیلومتراز محل میدان مقاومت تا تنگ گلم  وقطعه ۱ بطول ۶ کیلومتر از تنگ گلم تا قبل از پل بزرگ کنگاکش است که برای اجرا وتکمیل این دو قطعه اعتبار لازم اختصاص یافته و درمرحله پیمان سپاری هستند. 
فرماندار شهرستان گیلانغرب تصریح کرد: قطعه دوم پروژه از پل کنگا کش تا ۵ کیلومتری سومار بطول ۲۹ کیلومتر در حال انجام است  وتقریبا  پل‌های کوچک مسیر غیر از پل بزرگ ( رودخانه کنگاکش)احداث گردیده اند و عملیات خاکبرداری و خاکریزی مسیر قطعه فوق در حال انجام است ودرمجموع این پروژه حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
دکتر پروین پیشرفت فیزیکی کلی پروژه را حدود ۳۵درصد اعلام  و گفت: قطعه سوم نیز بطول ۱۵ کیلومتر از ۵ کیلومتری شهر سومار تا ابتدای پایانه مرزی سومار است که  بخشی از مسیر خروجی از شهر سومار تا ابتدای پایانه مرزی  نیاز به تعریض و روکش دارد ضمن اینکه امسال نیز حدود ۶ کیلومتر ازمحور ورودی به شهر سومار تعریض و اجرای روکش گردیده است.

 وی با اشاره به اینکه تکمیل محور زله زرد بعنوان  یک پروژه ملی با ایجاد خط ترانزیتی و همچنین زمینه ساز تردد زوار ومسافر از مرز سومار بعنوان نزدیکترین مسیر به مرکز عراق و عتبات عالیات اهمیت بسیار بالایی برای  استان وشهرستان دارد ابراز امیدواری نمودبا نگاه ویژه و تزریق اعتبارات لازم این پروژه بزرگ بموقع تکمیل گردد

 

شهرستان گیلان غرب در غرب استان کرمانشاه بالغ بر ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و از مهم‌ترین زیرساخته‌های اشتغالزا در آن وجود زمین‌های کشاورزی، سدها و بازارچه مرزی سومار است که تکمیل و مهیا شدن بهره‌برداری از جاده زلزرد می‌تواند افق‌های روشنی را پیش روی این بازارچه تداعی کند