سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113280|04:02 - 1402/08/30
نسخه چاپی

فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب:

پیشکسوتان دفاع مقدس، ذخایر ارزشمند نظام و انقلابند

پیشکسوتان دفاع مقدس، ذخایر ارزشمند نظام و انقلابند
فرمانده سپاه شهرستان گیلان غرب گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان همسنگران شهدا، امروز به عنوان ذخایر ارزشمند، حقا ریشه های تشکیل سپاه هستند.

به گزارش مطلع الفجر ،دکتر نجفی در  آیین تکریم  وابستگان سپاه  با حضور دکتر آزادی: مدیر کل تامین اجتماعی نیروهای مسلح واقای مزروعیان: رئیس اداره بازنشستگی نیروهای مسلح استان کرمانشاه  ضمن تکریم  پیشکسوتان و یادگاران ۸ سال دفاع مقدس  از، آنها بعنوان همسنگران شهدا و رزمندگان راستین  یاد کرد.

 

وی در تشریح نقش گیلانغرب در دفاع مقدس،افزود: گیلان غرب علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، علاوه بر فرهنگ قبیله‌ای و عشیره‌ای، آن چیزی که مردم گیلان غرب را در بین شهرهای استان کرمانشاه و منطقه متمایز می‌کند فرهنگ ایثار  ، شهادت و مقاومت و ایستادگیست، گیلان غرب نگین مقاومت و تدریس پایمردی است.

نجفی ابراز، داشت: به لسان حضرت آقا، گیلان غرب دومین شهر مقاوم کشور است اما حقیقتاً باید گفت که گیلان غرب اولین شهر مقاوم است چون در ۴ مهر ماه سال ۵۹ دقیقاً ۵ روز بعد از تعرض رژیم بعثی عراق یک دفاع جانانه با هسته‌های مقاومت از نیروهای بومی و مدافعان غیر بومی حماسه‌ای را مثل چهارم مهرماه سال ۵۹  خلق  کردند  ک امروزاین روز به اسم روز مقاومت مردم گیلان غرب مشهور است و ما هر ساله در آستانه ۴ مهر مراسم بزرگ روز مقاومت مردم گیلان غرب را جشن می‌گیریم.

وی به نقش تاثیرگذار پیشکسوتان دفاع و مقاومت اشاره و گفت: همین بازنشستگان و پیشکسوتان دفاع مقدس همرزمان شهدا و یادگاران دفاع مقدس در حقیقت ریشه‌های سپاه پاسداران در منطقه و بازوان توانمند و امید ما در بحران‌هاو پشتوانه حقیقی برای ما به عنوان پاسداران جوان سپاه هستند.

وی به نقش زنان در کنار مردان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و تصریح کرد:  این خواهران عفیفه و پاکدامن در دل کانون گرم خانواده پشتوانه رزمندگان در دفاع مقدس بودندو در به واقع پاسداران بالقوه انقلاب بودند که هم در دوران جنگ و هم اکنون در دوران جنگ نرم و ترکیبی در کنار یادگاران دفاع مقدس از کیان انقلاب دفاع می‌کنند.

فرمانده سپاه شهرستان گیلان غرب  جایگاه  هسته و  نیروهای  مقاومت را یاد آور  و گفت: پس از پایان جنگ هسته‌های مقاومت در اقصی نقاط عالم شکل گرفت و می‌بینیم که علاوه بر حزب الله لبنان و انصارالله یمن و حشد شعبی در عراق و سوریه و حیدریون و فاطمیون در کشورهای شرقی اما امروز شاهدیم در حیاط خلوت آمریکا هم شکل‌گیری این هسته‌های امید بخش جاری و ساریست.
 

سرهنک نجفی ابراز، داشت: امام امت رحمت الله علیه به دنبال تشکیل "لشکر توحیدی" بود که امروز شاهدیم در تحقق این تدبیر  که هسته‌های مقاومتی که پیشنهاد امام راحل بود آمده‌اند عرصه را بر رژیم صهیونیستی و خط استکباری تنگ کرده‌اند در آینده خواهیم دید که همین گردان‌های الاقصی  چون اکنون در عرصه رسانه‌ای و میدانی بر رژیم رژیم صهیونیست غلبه کرده کردند و قطعاً با این ایمان راسخ و اعتقاد پایدار در مقاومت، آینده ازآن آنهاست