سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113278|03:04 - 1402/08/30
نسخه چاپی

قاضی دادگستری؛

تاسی از سیره شهدا و تبلورآثار معنوی مکتب شهدا در زندگی ما یک ضرورت است

تاسی از سیره شهدا و تبلورآثار معنوی  مکتب شهدا در زندگی ما یک ضرورت است
خانم سبزی قاضی دادگستری گفت امروز دشمن بسیاری از بسترها را برای اذهان جوانان شبه آلود کرده و جهاد تبیین برای ما یک ضرورت حتمی است .

به گزارش مطلع الفجر ،امروز و در یادواره یکصد زن شهیده گیلان‌غرب،سرکار خانم سبزی قاضی دادگستری  ضمن اشاره به اهمیت جهاد تبیین، با توجه به نیاز جامعه امروز ، اظهار داشت: ما باید با زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، برای نسل جوان امروز،آنها را با زندگی و سیره  شهدا آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: امروز خانواده‌ها باید در بستر فضای مجازی بیشتر مواظب و صیانت داشته باشند چرا که  بیشترین میزان از هم پاشیدگی خانواده ها و تخلفات جامعه  از همین جایگاه صورت می‌گیرد.

وی افزود: پس همانطور که حضرت آقا فرمودند باید در این راستا  بصیرت افزایی کرد و با تعالس سواد رسانه مردم رادر مسیر جهاد تبیین رهنمون کرد  تا جامعه کمتر آسیب ببیند.
 

در این ایین معنوی  همچنین خانم پروانه مدیرمدرسه معصومیه شاهد به عنوان سخنران  در یادواره یکصد زن شهیده گیلان‌غرب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره یکصد زن شهیده شهرستان گیلانغرب  اظهار داشت:دشمنان اسلام با تمام توان و تلاش به دنبال از بین بردن حجاب و عفاف در جامعه هستند بنابراین باید همه ما هوشیار باشیم و در جایگاه حقیقی و حقوقی خود نسبت به این مهم اقدام کنیم.
وی با اعنوان اینکه  حجاب برای پاکدامنی بانوان است ابراز داشت: اینکه زن مسلمان در امنیت و آسایش باشد و نکته مهم‌تر این است که حجاب تنها مختص بانوان نیست و مردان هم باید حجاب داشته باشند.
پروانه افزود: یکی از وظایف شرعی و قانونی ما مسئله حجاب است و در قرآن بیش از ۱۰ بار در مورد حجاب و نگاه به نام محرم اشاره شده است.

وی ضمن تاکید بر مقوله حجاب و عفاف در جامعه  از بانوان و دختران  طرح تربیتی خواستند در مورد حجاب و پوشش خود بیش از،پیش مراقب باشند،و با نگاه مصونیت آفرین به مقوله حجاب بنگرند.
شهرستان گیلانغرب بیش از 750 شهید تقدیم انقلاب کرده و مردم  این شهرستان در راه پاسداشت انقلاب و خاک ایران بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ جانباز و یک صد و ۳۳ آزاده تقدیم کردند.
از مؤلفه‌های فرهنگ مقاومت شهرستان گیلانغرب حماسه چهارم مهرماه سال ۵۹ است که تعدادی از جوانان با دستان خالی و ایمان سرشار توانستند لشکر چهارم پیاده دشمن را در دروازه غربی گیلانغرب متوقف کنند و وجود هشت هزار رزمنده و ایثارگر و ساماندهی آن در شهرستان گیلانغرب و شیرزن گیلانغربی که نماد زن قهرمان ملی است از نمادهای مقاومت این شهرستان است .

 بیش از ۱۲ هزار رزمنده و ایثارگر گیلانغربی در طول هشت سال جنگ تحمیلی از مرزهای کشور حراست کردند.