سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113270|10:56 - 1402/08/21
نسخه چاپی

در همایش خاطره نویسی دفاع مقدس عنوان شد ؛

تدوین و نگارش خاطرات مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس +عکس

تدوین و نگارش خاطرات مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس +عکس
همایش خاطره نویسی دوران دفاع مقدس امروز با حضور اصحاب قلم ، نویسندگان ، پیشکسوتان دفاع مقدس در جهت روایت دوران حماسه ، ایثار ومقاومت در این خطه برگزارشد.

به گزارش مطلع الفجر ، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان گیلانغرب در سخنانی با اشاره به اینکه نام گیلانغرب با حماسه و مقاومت عجین شده استاظهار داشت: امروز شکل گیری حرکت های مقاومت در لبنان و غزه و دیگر نقاط جهان برگرفته از رشادت و ایثار مردم ایران در دوران دفاع مقدس است
سرهنگ پایدار محمدجوادنجفی  در خصوص جایگاه  نهضت خاطره گویی دفاع مقدس افزود:چند سالی است که نهضت خاطره‌گویی و خاطره‌نویسی درباره حوادث دفاع‌مقدس در کشور شروع شده و هر سال، شاهد تولید آثار کمی و کیفی در این عرصه ایم، تردیدی نیست که مهم‌ترین هدف از این کار،‌ انتقال پیام‌های دفاع‌مقدس است.

وی ادامه داد:‌ مخاطبان این خاطرات، با تاریخ و معارف بنیادین دفاع‌مقدس و سیره رفتاری شهدا، ایثارگران و فرماندهان آشنا می‌شوندو گرچه این پیام‌ها لفظی و کتبی‌اند، اما در بطن خود کارکردهای تکوینی دارند.

دکتر نجفی خاطرات دوران جنگ را باعث خلاقیت دانست و تاکید کرد: این خاطرات، کارکردی عمیق و گسترده دارند و بینش، کشش و کوشش در نویسندگان ایجاد کرده و آنان را در دچار تحول می‌کنند.

آزادی رییس حوزه هنری استان کرمانشاه هم  با بیان اینکه ادبیات و فرهنگ مقاومت در این خطه از داشته های بسیار ارزشمند گیلانغرب است از تولید محتوی جدید در عرصه پایداری در استان خبرداد .
وی گفت: زنده نگهداشتن فرهنگ مقاومت با محوریت اتفاقات دوران دفاع مقدس را عنوان و تصریح کرد : گیلانغرب در طول تاریخ همواره تحولات مختلف را در ادوار مختلف داشته که در همه این رخدادها نقش بی بدیلی را داشته است.
 در ادامه این همایش خانم فتاحی نویسنده کتاب فرنگیس نیز از چاپ وانتشار بیست وششم این کتاب به ۸ زبان دنیا  وتهیه کتاب تاریخ شفاهی  خاطرات دفاع مقدس با استفاده از خاطرات دوران دفاع مقدس  با برگزاری دوره تربیت نویسندگی خبرداد.
 

تصاویر بروز رسانی میشود …..