سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113258|09:49 - 1402/07/30
نسخه چاپی

حریق در مراتع گیلانغرب +عکس

حریق در مراتع گیلانغرب +عکس
سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: سه هکتار از مراتع جنگلی ارتفاعات بخش «گواور» مشرف به روستای «چشمه حاجگه» از توابع این شهرستان در آتش سوخت.

به گزارش مطلع الفجر ،دکتر  علی پروین با تایید اتش سوزی یاد شده  در گفتگویی  اظهار داشت: این آتش سوزی به دلیل خطای انسانی رخ داد که بلافاصله پس از وقوع حادثه، نیروهای مردمی، دهیاران و منابع طبیعی، محیط زیست و بخشداری گواور وارد عمل شده آتش را مهار کردند.

وی اظهار کرد: با مهار آتش و سرعت عمل نیروهای عضو ستاد مدیریت بحران و تلاش مردم از سرایت به مزارع اطراف جلوگیری شد.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب در ادامه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ مورد آتش سوزی در این شهرستان به وقوع پیوست که از این تعداد هشت فقره در اراضی محیط زیست، ۲۲ مورد در زمین های کشاورزی که عمده آن ها پس چر بوده و هفت فقره نیز در مراتع و جنگل های محدوده منابع طبیعی رخ داده است.

پروین ادامه داد: در مجموع در نتیجه آتش سوزی هایی که امسال در این شهرستان به وقوع پیوسته هشت هکتار محیط زیست و هفت هکتار منابع طبیعی و بیش از ۷۰ هکتار پس چر(جار) دچار خسارت شده است.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت و ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ و ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.