سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113232|06:48 - 1402/07/12
نسخه چاپی

کارشناس علوم قرآن وحدیت:

قرآن کتابی جامع و هدایتگر بشر است

قرآن کتابی جامع و هدایتگر بشر است
کارشناس علوم وقران وحدیث گفت: قرآن کتابی جامع وهدایتگر همه‌ی مردم جهان است

به گزارش مطلع الفجر ،زینب حقمرادیکارشناس علوم قرآن و حدیث گفت: قران کتاب جامع و هدایتگر برای همه مردم جهانیان است، و همچنین انسان را از غل‌وزنجیر ومکاتبات مادی کفر و ذلالت که از جاهلیت قدیم بوده، نجات داده است.

حقمرادی گفت: قرآن کریم در برگیرنده عالی‌ترین معارف الهی در زمینه شناخت خداوند متعال، اسماً و صفات الهی، اسرار توحید، ویژگی‌های سفیران و پیامبران الهی، اسرار جهان غیب، سنت‌های حاکم بر جامعه‌های بشری، شناخت انسان و فرجام کار او، اخبار غیبی مربوط به گذشتگان و آیندگان است.

 

 

کارشناس علوم قران و حدیث خاطرنشان کرد: قرآن کریم نشانگر راهی است که پیمودن آن انسان را از یوغ بردگی ستمگران نجات می‌دهد و از اسارت در زنجیر جهل، خرافه و هواهای شیطانی می‌رهاند و او را در مسیر سلامت قلب، پاکی ظاهر و باطن و پیشرفت مطلوب انسانی و معنوی قرار می‌دهد. قرآن حاوی معیارهای جاودانه برای شناخت حق از باطل و سره از ناسره است. با شناخت این ویژگی‌ها و خصوصیات است که درک عظمت و رفعت ذاتی قرآن کریم و برتری آن بر دیگر انوار الهی روشن می‌شود.

 

 

وی افزود: با اجر نهادن به ارزش‌های معنوی و اخلاقی این کتاب آسمانی که بیانگر حق حقانیت است انسان‌ها را به والاترین مقام هدایت و از تمامی انحرافات به‌دور می‌دارد.

 

کارشناس علوم و قرآن وحدیث همچنین اظهار داشت: اهانت گستاخانه‌ای بعضی از انسان نماهای غربی که همراه با شعار سخیف آزادی بیان که با حمایت استکبار جهانی رژیم صهیونیستی صورت‌گرفته است. قطعاً بیانگر نگرانی استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی از دین مبین اسلام و کتاب محفوظ این دین یعنی قرآن کریم است.

 

حقمرادی در پایان بیان کرد: تمامی مسلمانان جهان درس آزادگی خود را سید آزادگان یعنی اباعبدالله الحسین (ع) اقتدار گرفته و همچنین عزت و سربلندی خود را مدیون قرآن کریم بوده است، لذا هرگونه هتک حرمت به این کتاب آسمانی را محکوم می‌داریم.