سرویس: ویژهکد خبر: 113219|03:43 - 1402/07/06
نسخه چاپی

یادداشت؛

آموزش‌وپرورش هوشیار باشد

آموزش‌وپرورش هوشیار باشد
وقتی در گزینش برخی معلمین به ظاهری موجه اما غیرواقعی و جمع‌کردن چند مدرک ارزشی بودن که هیچ اعتقادی پشت آن نیست، اکتفا شود معلوم است که نتیجه‌اش می‌شود آهنگ دافی!

به گزارش مطلع الفجر ،فرشته سنجیده فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: اقدام دور از شأن یک مدرسه در کرمان در اولین روز مدرسه در چند روز گذشته بازتاب‌های زیادی را به دنبال داشت.

در اولین روز مدرسه والدینی که فرزندان خود را به مدرسه سپرده‌اند که باید محافظ آنها در برابر تهاجم خطرناک فرهنگ بیگانه باشند با یک آهنگ مثبت هجده و با مضامین مصرف مواد روان‌گردان و مشروب‌خوری از آنها در مدرسه استقبال می‌شود! 

نمی‌دانیم مدیر و معلم‌های این مدرسه تابه‌حال در کجا درس داده‌اند که به‌راحتی در محیط مقدس مدرسه این‌چنین دختران معصوم و نوجوان ما را در معرض آسیب‌های فرهنگی و آهنگ‌های مبتذل قرار می‌دهند؟ 

این معلمان از کدام فیلتر گزینش رد شده‌اند که به‌راحتی و در یک مراسم رسمی در مدرسه دانش‌آموزان را با یک آهنگ مبتذل به رقص فرامی‌خوانند و خودشان با خوشحالی فیلم می‌گیرند و می‌خندند!

البته تا زمانی که گزینش نهاد مهمی چون آموزش‌وپرورش با ریا و تظاهر عده‌ای و دادن ظاهری ارزشی به خود همراه باشد و همین هم برای گزینش‌کنندگان کفایت کند باید هم منتظر حضور چنین افرادی به‌عنوان معلم در مدرسه باشیم! 

سال گذشته هم توسط معلمین چندین بار کلیپ رقص و آواز دیده شد و معروف‌ترین آنها کلیپ افتضاح گنگستر شهر آمل بود که برای پسربچه‌های ابتدایی توسط معلمشان گذاشته شد که مضمونی جنایی و عشقی داشت. 

اول‌ازهمه بر عهده آموزش‌وپرورش است که جلو ورود این افراد که نه‌تنها لیاقت جایگاه معلمی را ندارند؛ بلکه با تمام توان فرهنگ کشور و دل‌های پاک کودکان ما را هدف گرفته‌اند بگیرد و در گزینش آنها به چند مدرک رد گم کنی؛ مثلاً ارزشی بودن و ظاهری موجه اما موقت اکتفا نکنند! 

معلمین ما امروز باید توانایی پاسخگویی به نسلی باشند که از بدو تولد فضای مجازی را دیده‌اند و با آن قد کشیده‌اند، معلمین ما نباید تنها به درس‌دادن اکتفا کنند، در کنار آموزش باید به پرورش کودکان هم توجه داشته باشند و توانایی پاسخ‌دادن به سؤالات کودکان بسیار کنجکاو امروز که با اینترنت بزرگ شده‌اند را در خود تقویت کنند و اطلاعات و توان اقناعی را در خود افزایش دهند. 

این آهنگ‌ها حتی در برخی کشورهای اروپایی هم ممنوع است آن‌وقت کسی که به‌عنوان معلم در نظام جمهوری اسلامی درس می‌دهد و باید محافظ فرهنگ غنی این کشور باشد و آن را به دانش‌آموزان منتقل کند و به‌راحتی عکس وظیفه‌اش را انجام می‌دهد و اسمش را هم می‌گذارد شادی در مدرسه!

شادی و نشاط سالم لازمه محیط مدرسه است و باید باشد؛ اما نه آهنگ مصرف مواد مخدر و مشروب‌خوری و همراه با رقص و حرکات زننده، این شادی و نشاط نیست، این راه باز کردن برای ورود فرهنگ منحط بیگانه است که ارزش‌های اسلامی و فرهنگ غنی ایران را نشانه گرفته است.

کرمان دیار سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی است و بسیار تأسف‌آور است که معلمین به‌جای یادکردن از این اسطوره‌ها در اولین روز مدرسه یک آهنگ مبتذل را ورد زبان‌دانش آموزان قرار دهند.

ضمن اینکه مسئولین وزارت آموزش‌وپرورش باید با این افراد در لباس معلم برخورد جدی کند از دستگاه قضایی انتظار می‌رود که بنا بر وظیفه خود در این موضوع ورود کند تا دیگرکسی به خود اجازه ندهد ساحت مقدس مدرسه را جای رقص و آهنگ‌های مبتذل قرار دهد.