سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113217|11:00 - 1402/07/05
نسخه چاپی

تاکیدامام جمعه گیلانغرب بر کسب معنویات در کنار علم آموزی در سطح مدارس +عکس

تاکیدامام جمعه گیلانغرب بر کسب معنویات در کنار علم آموزی در سطح مدارس +عکس
امام جمعه شهرستان گیلان غرب ضمن تاکید بر ضرورت توجه به معنویات در سطح مدارس گفت: دانش آموزان علاوه بر علم آموزی باید به معنویات نیز توجه داشته باشند.

به گزارش مطلع الفجر ،زنگ نماز در روز شنبه اول مهرماه در دبیرستان دوره دوم دخترانه شاهد شهرستان گیلانغرب با حضور امام جمعه، مسئولین ادارات و سرپرست و معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش،  دبیران و اولیاء دانش آموزان نواخته شد.

در این آیین  حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نسب امام جمعه گیلانغرب طی سخنانی گفت: این آموزشگاه به جهت ماهیت و نوع دانش آموزانی که در آن هستند با سایرین فرق دارد . چوندانش آموزان  این آموزشگاه وابسته به شهداهستند.

فاطمی نسب ضمن گرامیداشتهفته دفاع مقدس و درود به روح مطهر  همه شهدای  دفاع  هشت ساله،  خطاب به دانش آموزان مدرسه شاهد بیان کرد: همین جایی که شما برای اولین روز حضور در کلاس صف بستیددر دوران دفاه مقدس یک روز قریب  به۱۵ نفر از نیروهای رزمنده  ما  که در حال اعزام به خط مقدم بودند ،بر اثر ترکش توپ دشمن پرپر شدند. لذا عزیزانی که در این آموزشگاه  مشغول کسب علم و دانش  هستند در کنار درس باید معنویت را  نیز فراگیرند.

امام جمعه گیلانغرب  اظهار کرد: شما برای درس خواندن و سایر امورات زندگیتان باید از نماز کمک بگیریدوَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَهِ …اگر نمازتان را با  حضور قلب و حال و توجه بخوانید در درس خواندنتان هم موفق خواهید شد.

وی خاطر نشان کرد:اقامه نماز از اهم وظایف حاکمان در نظام اسلامی است و قرآن کریم ملاک حکمرانی مطلوب را برپاداشتن نماز و اهتمام در اقامه این مهم‌ترین فریضه الهی می‌شمارد. علاوه بر ایننماز ستون دین،صورت دین ، رکن اصلی دین‌داری وشرط قبولی همه اعمال  در محضر خدای متعال است.

فاطمی نسب افزود: نماز مایه تقرب و نزدیکی هرچه بیشتر به خداوند برای انسان پرهیزگار به شمار می‌رود وتقویت روح بندگی و عبودیت یکی از بهترین و مناسب‌ترین راه‌های تربیت اسلامی است.