سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113216|10:07 - 1402/07/04
نسخه چاپی

فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب:

توسعه در غرب کرمانشاه از جنس نامتوازن و کاریکاتوری است/حماسه چهارم مهرماه، شناسنامه مردم گیلانغرب +عکس

توسعه در غرب کرمانشاه از جنس نامتوازن و کاریکاتوری است/حماسه چهارم مهرماه، شناسنامه مردم گیلانغرب +عکس
فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب گفت: توسعه در غرب کرمانشاه از جنس نامتوازن و کاریکاتوری است و این با اصل عدالت که از شعارهای محوری و آرمان عدالت همخوانی ندارد.

به گزارش مطلع الفجر ،سرهنگ پاسدارمحمدجواد نجفیدر آیین بزرگداشت چهارم مهرماه حماسه مردم گیلانغرب و کنگره سردار شهید صفر خوشروان و ۷۵۰ شهید شهرستان گیلانغرب با حضور استاندار کرمانشاه، مردم و مسوولان در یادمان شهدای گمنام گیلانغرب، افزود: به دلایل مختلف مردمان گیلانغرب مردمانی غیور شریف و غیرتمندند که اولین مولفه آن پیروزی مقاومت مردمی این شهرستان در چهارم مهر سال ۱۳۵۹ بود.

وی اظهار کرد: مردم گیلانغرب در هشت سال دفاع مقدس در شهر ماندند و در دامنه کوه ها و گردنه «تق و توق» در پنج کیلومتری شهر به زندگی خود ادامه دادند و علاوه بر پشتیبانی های انسانی در جبهه‌های حق علیه باطل پشتیبانی آمادی داشتند و موفق شند تیپ ظفرمندمسلم بن عقیل را بابیش از هشت هزار رزمنده گیلانغربی تشکیل دهند که در جهبه های غرب و جنوب نقش آفرینی کرده و بیشترین شهدا را در استان کرمانشاه شهرستان گیلانغرب تقدیم کرد.
 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گیلانغرب با اشاره به نقش آفرینی زنان گیلانغرب در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: ما زنان قهرمانی همچون «فرنگیس حیدرپور» و «نصرت خانم بسیطی» را داریم که دوشادوش رزمندگان اسلحه به دست گرفته و از کیان مقدس اسلامی دفاع و نقش آفرینی کردند و اینها مولفه های قدرتمندی است که گیلانغرب را تاریخ ساز کرد.

سرهنگ نجفی اضافه کرد: حماسه چهارم مهرماه، شناسنامه مردم گیلانغرب در دوران هشت سال دفاع مقدس است و امروز مطالبه اصلی این مردم، ثبت این روز به عنوان رو غرور و پایداری مردم در تقویم ملی است و انتظار داریم از استاندار کرمانشاه که آن را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه توسعه در غرب کرمانشاه از جنس نامتوازن و کاریکاتوری است و این با اصل عدالت که از شعارهای محوری و آرمان عدالت همخوانی ندارد، گفت: هم اکنون بیمارستان الزهرا (س) شهرستان گیلانغرب، راکد و فاقد تجهیزات درمانی است و بیماران مجبورند به سایر شهرستان ها و مرکز استان کرمانشاه مراجعه کنند و این درخور شان مردم نیست.
 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گیلانغرب، همچنین با اشاره به حوزه زیرساخت جاده‌ای شهرستان، گفت: در غرب استان تنها شهرستانی هستیم جاده اصلی ما از سمت اسلام آباد و کرمانشاه یک بانده است و بالاترین آمار تصادفات را داریم و امروز مطالبه مردم گیلانغرب است که این جاده ۲ بانده شود.

سرهنگ نجفی ادامه داد: ۷۰درصد معادن قیر طبیعی کشور در استان کرمانشاه قرار دارد و بهره برداری از آن به صورت خام فروشی است و به دلیل نبود صنعت این محصول راهبردی هیچگونه منفعتی برای اشتغال جوانان ندارد از این رو مردم گیلانغرب از دولت انقلابی و استاندار انتظار دارند بهره برداری از آن به دست مردم باشد و شرکت های بهره بردار در قالب سهامی خاص به منطقه اعزام و اصل عدالت در حوزه صنعت و معدن را در شهرستان رقم زدند