سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113215|10:57 - 1402/07/03
نسخه چاپی

استاندار کرمانشاه؛

شهرستان گیلانغرب نگین مقاومت غرب کشور است/ مردم این دیار دین خود به انقلاب و نظام به خوبی ادا کردند+عکس

شهرستان گیلانغرب نگین مقاومت غرب کشور است/ مردم این دیار دین خود به انقلاب و نظام به خوبی ادا کردند+عکس
استاندار کرمانشاه، شهرستان گیلانغرب را یکی از پرافتخارترین شهرهای ایران اسلامی و نگین مقاومت غرب کشور دانست .

به گزارش مطلع الفجر ،استاندار کرمانشاه، شهرستان گیلانغرب را یکی از پرافتخارترین شهرهای ایران اسلامی و نگین مقاومت غرب کشور دانست و گفت: مردم این منطقه نقش مقاومت از هویت، جان، مال و ناموس مردم ایران اسلامی را برعهده گرفتند و به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و دین خود به انقلاب و نظام را به خوبی ادا کردند. 
محمدطیب صحرایی در آیین گرامیداشت روز مقاومت مردم گیلانغرب و کنگره سردار شهید «صفر خوشروان» و ۷۵۰ شهید این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل یادمان شهدای گمنام در میدان مقاومت گیلانغرب، افزود: همه مردمانی که با اندکی تفاوت در شهرهای مقاوم غرب استان کرمانشاه زندگی می کنند یک هویت جمعی و تاریخ مشترک داریم که برای اینکه امروز و فردا زندگی بهتری برای خود و فرزندان و نسل های بعد رقم بزنیم باید تاریخ و شناسنامه خود را فراموش نکنیم و آن را به یاد داشته باشیم.

وی با اشاره به زمان پر از خفقان و تاریکی حکومت طاغوت، اظهار کرد: روزگار مردم در دوران طاغوت به واسطه حضور حاکمانی فاسد و ظالم سیاه شده بود که به لطف الهی و نفس امام (ره) و به برکت خون شهدا، سال های تاریک از ما گذشت و مردم اراده کردند و توانستند روی پای خود بایستند و به محض اینکه لذت پیروزی و استقلال را دریافت کردند جهان استبداد و ظلم و کفر راضی نشدند و جنگی نابرابر را بر کشورمان تحمیل کردند.
 

استاندار کرمانشاه با اشاره به مقاومت مردم گیلانغرب در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: تقدیم ۷۵۰ شهید که ۱۰۰ نفر از آنها از جامعه غیور زنان هستند و ۲ هزار و ۳۰۰ جانباز و جامعه بزرگ ایثارگران، آزادگان و شهدایی که اسم هر یک از آن ها بزرگ و گرامی داشته می شود و بانوانی کهفرنگیس حیدرپوریکی از آن ها است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب این بانو باید بزرگ و گرامی داشته شود از افتخارات گیلانغرب است و از این رو ما باید قدرشناس همه مردان و زنانی باشیم که تلاش کردند تا با این امنیت امروز دور هم جمع شویم.
 بزنند.
 

به گزارش مطلع الفجر ،فرنگیس حیدرپور شیرزنی از دیار گیلانغرب است که در ۱۸ سالگی در دوران دفاع مقدس در پی برخورد با ۲ سرباز عراقی بدون داشتن هیچگونه سلاحی فقط با یک تبر که یادگار پدرش بود با آنها درگیر شده، یکی را کشته و دیگری را با داشتن تمام تجهیزات جنگی اسیر می‌کند.
گیلانغرب در طول دفاع مقدس بیش از ۱۵۰ بار بمباران شد و تقدیم ۷۵۰ شهید گرانقدر، ۲ هزار و ۲۵۰ جانباز سرافراز و ۱۴۱ آزاده سرافراز از این سرزمین و پنج هزار و ۸۰۰ شهید مهاجر از جای جای ایران اسلامی در این منطقه خود گواه و اثباتی بر مطهر بودن این خاک پاک است.

شهرستان گیلانغرب جای جایش آغشته به خون شهیدی است که در جوار قرب الهی آرمیده و ملت بزرگ ایران و تاریخ پر افتخار کشورمان دلیری مردان و زنان سلحشور این دیار را به زبان خواهد آورد و حماسه های ماندگار را بر صفحات زرینش  ثبت و ضبط خواهد می کند.

گیلانغرب در کلام رهبری دومین شهر مقاوم کشور لقب گرفت تا با سربلندی به عنوان یادگار شجاعت ها، رشادت ها و شهادت ها و هشت سال مردانگی و پایمردی در دوران دفاع مقدس امتحان خوبی را پس داده باشد.

اینک کمترین خواسته و مطالبه به حق مردمان ایثارگر این سرزمین حماسه ساز ثبت روز چهارم مهر در تقویم رسمی کشور به عنوان روز مقاومت مردم گیلانغرب است که مرحمی بر تالم مظلومیت این دیار شود.
شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر  دارای دو بخش مرکزی و گواور است .