سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113213|11:09 - 1402/07/02
نسخه چاپی

سردار قنبری؛

دشمن برای انحراف جوانان ما معطوف به جنگ ترکیب است / یادواره های شهدا خود از مصادیق جهادتبیین است+عکس

دشمن برای انحراف جوانان ما معطوف به جنگ ترکیب است / یادواره های شهدا خود از مصادیق جهادتبیین است+عکس
جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم .ص. استان کرمانشاه  گفت :در فضای مجازی دشمن تمام توان خود را به کار گرفته و از هیچ برنامه‌ریزی برای انحراف و انزوای جوانان ما کوتاهی نمی‌کند.

به گزارش مطلع الفجر ،سردار «مسعود قنبری»؛جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه  در اولین یادواره  شهدای طوایف در شهرستان گیلانغرب اظهار داشت:مردم گیلان غرب ارزش امنیت را به خوبی درک می‌کنند چرا که تنگ‌های عراق تا ورودی گیلان غرب آمدند همین مردم آب را بر شخم‌ها بستند تا تانک‌های عراقی در گل ماندند و همین مردم در مقابل بعثیون ایستادند و آنها رامجبور به عقبنشینی کردند.

من یک بار دیگر گفتم در گیلان غرب ، دوران دفاع مقدس ، دفاع خانوادگی شده بود، جنگ خانوادگی شده بود؛ پدران و فرزندان با دشمن می‌جنگیدند مادران و دختران در پشت جبه‌ها غذا آماده می‌کردند.

 این مردم عزیز اهمیت و ارزش امنیت را می‌دانند و درک می‌کنند و اجازه نمی‌دهند امنیت خدشه‌دار شود چرا که اگر امنیت خدشه‌دار شود دیگر ما در تنگنا و نبود  امنیت  در حوزه اقتصادی حوزه اجتماعی و همه عرصه و بسترها دچار اشکال و چالش می‌شویم.

اگر امروز ما هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم به خاطر این نیست که ما جنگیدیم ،جنگ اساساً چیز خوبی نیست ولی وقتی این جنگ برای دفاع از ناموس و وطن و ارزش‌ها بوده ،معنا پیدا می‌کند ،همه در چنین دفاعی سینه سپر می‌کنند و جان می‌دهند که این اتفاق و تعرضی که دشمن سعی دارد در منطقه رقم بزند محقق نشود.

به لطف خدا تاریخ پرافتخار سرزمین ایران اسلامی با ایثار و از خود گذشتگی و شجاعت و شهامت مردمانش عجین است در 8 سال دفاع مقدس فقط کشور عراق طرف ما نبود ،تابلو جنگ صدام بود و ارتش عراق ولی چهل کشور پشت پرده عراق را برای ساقط کردن این انقلاب حمایت و کمک می‌کردند.

ولی همین مردم از گیلان غرب و سرپل ذهاب گرفته تا اورامانات و استان کرمانشاه و دیگر رزمندگان سینه سپر کردند تا دشمن را در تعرض خود ناکام بگذارند.

اطلس دفاع مقدس یگ گنجینه ارزشمند و ماناست وهر نقطه‌ای از این استان در نوار مرزی ما خاطرات خاص خود را دارد از دلاور مردی‌های این مردمان باید فیلم‌ها و روایت‌ها ساخت باید کتاب‌ها نوشت که به لطف خدا الان هم بنیاد شهید امور ایثارگران استان و هم سپاه و حفظ آثار اقداماتی در این حوزه انجام می‌دهند که این از خود گذشتگی و شجاعت و ایستادگی‌های مردم در تاریخ  ثبت و ضبط شودچون آیندگان ما لازم دارند بدانند و  این شهامت‌ها و تا پای جان ایستادن‌ها را یاد بگیرند.

دشمن هیچگاه از خصومت ورزی علیه نظام و ملت و انقلاب ما  کوتاه نمیآید ؛اما دوستان امروز دشمن با تمام توان خود آمده است تا غیرت دینی و تعصب دینی را از جوانان ما بگیرد امروز شما می‌بینید در فضای مجازی دشمن تمام توان خود را به کار گرفته و از هیچ برنامه‌ریزی برای اینکه جوانان ما را آلوده و منحرف کند کوتاهی نمی‌کند.

فضای مجازی و مقوله  ان فضای با اهمیت و نیازمند ارتقا سواد رسانه های  در سایه جهاد تبیین است ولی ما در این حوزه متاسفانه ضعف داریم خیلی در این حوزه کار نشده است مسئولین ما باید در این حوزه به هوش آیند خانواده‌ها مخصوصاً باید مراقب جوانان خود باشند که این جنگ فضای رسانه و مجازی به مراتب بزرگتر، سخت‌تر و مخرب‌تر از جنگ  دوران دفاع مقدس است.

در دوران دفاع مقدس جنگ ما جنگ سخت بود جنگ خاکریزی بود که می‌دانستیم دشمن در پشت آن در صدد حمله برآمده است و ما می‌دانستیم که دشمن روبروی ماست ولی امروز در مصاف و جنگ مجازی دشمن به خانه‌های ما رسیده و لانه کرده است و در واقع همین تلفن همراهی که در دستان همه ماست شاید به نوعی اگر مورد استفاده درست قرار نگیرد همان ابزار هجمه دشمن است.

جنگ ترکیبی که امروز صف هجمه دشمن علیه ملت ماست در واقع دشمن در کارزار جنگ ترکیبی ۸ مولفه دارد که گاهاً همه را با هم و یا به شکل ترکیبی و هیبریدی درمسیر به انحراف بردن اذهان و افکار جوانان ما به کار می‌گیرد ثقل جنگ ترکیبی جنگ شناختی است و ابزار جنگ شناختی همان رسانه است.

ما باید مراقب حربه‌های دشمن در این حوزه باشیم و قطعاً بستر دفاع در این هجمه را باید با جهاد تبیین و بصیرت افزایی و ارتقا سواد رسانه‌ای و شبه زدایی در اذهان جوان تقویت کنیم و باید بدانیم که همین یادواره‌های شهدا در مسیر معرفی فرهنگ جهاد و شهادت و بسط مبانی انقلاب اسلامی خود از مصادیق بارز جهاد تبیین است.
 

به گزارش مطلع الفجر ، این آیین معنوی و گرامیداشت یادوخاطره ۵۰ شهید طایفه شیرزادی عصر امروز در محل روستای شیرزادی چله  با حضور جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی کرم .ص.و مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه و استقبال مردم  و مسئولان شهرستان برگزارشد.
بیش از 30 سال پیش در مرداد ماه سال ۱۳۶۷ بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت بین عراق و ایران که به معنای آتش بس بود رژیم صدام برای اینکه موقعیت بهتری در مذاکرات بدست آورد ناجوانمرادنه به حملات خود علیه ایران ادامه داد و ارتش خود را در مرزهای جنوب و غرب وارد خاک ایران نمود که این امر باعث آوارگی بخشی از مردم گیلانغرب و روستاهای همجوار به طرف روستاهای دهستان چله و اطراف آن گردید.
بعد از ظهر اول مردادماه در حالیکه جمعیت زیادی وارد روستای شیرزادی شده بودند ناگهان این روستا مورد هجوم بمباران هوایی رژیم صدام قرار گرفت که بر اثر آن بیش از ۷۰ نفر از مردم بی دفاع روستا و مردمی که از جاهای دیگر به روستا آمده بودند شهید و مجروح گردیدند.