سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113205|04:45 - 1402/06/29
نسخه چاپی

رهبر انقلاب: تمام قدرت‌های دنیا در دفاع مقدس مقابل ما ایستادند

رهبر انقلاب: تمام قدرت‌های دنیا در دفاع مقدس مقابل ما ایستادند
رهبرانقلاب فرمودند: تمام قدرت های دنیا در دفاع مقدس مقابل جمهوری اسلامی ایران بودند و مشوق اصلی هم بنا به گفته برخی ها آمریکا بود.

به گزارش مطلع الفجر ،، در آستانه هفته دفاع مقدس، جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان و امدادگران و پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس صبح امروز (چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گزیده بیانات رهبرانقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

خیلی خدای متعال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاکرم که به بنده توفیق داد در این جلسه باشکوه و جامع و پرمعنا حضور پیدا کنم و تشکر می‌کنم از کسانی که ترتیب این جلسه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دادند. همچنین تشکر می‌کنم از برادران و خواهرانی که در این آغاز جلسه یک ساعت و خرده‌ای برنامه اجرا کردند. تلاوت قرآن خوب، سرودها عالی و هماهنگ، برنامه مداحی خیلی خوب، سخنران‌ها مطالب بسیار خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیان کردند. همه تقریبا آن چیزهایی که در دل ما و در ذهن ماست، در حول و حوش مسائل دفاع مقدس و ارتباطش با مردم در همین بیانات این خانم‌ها و آقایان بود.

 

 

 

این خود احتیاج دارد که تأمل و تفکر شود که راهکار پیدا شود. آنچه که بنده می‌خواهم عرض کنم، این است که واقعه دفاع مقدس یک برهه برجسته و مهمی از تاریخ کشور ماست. این مقطع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، واقعه مهم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید درست بشناسیم و به اذهان نسل‌های بعدی آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ معرفی کنیم. عقیده راسخ بنده این است که اگر نسل‌های پی در پی ما بشناسند جوانب مهم و معنادار دفاع مقدس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و بدانند که در این واقعه مهم چگونه ملت ایران توانست خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سکوی پیروزی برساند و در آنجا با قدرت بایستد. با سربلندی برای آنها در این شناخت درس‌های بزرگی وجود خواهد داشت.

عظمت واقعه دفاع مقدس را باید شناخت

رهبرانقلاب: عقیده راسخ بنده این است که اگر جوانان ما بشناسند...برای آنها در این شناخت درسهای بزرگی وجود خواهد داشت.

 

 

رهبر انقلاب: ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پرنقش و نگار دفاع مقدس را بشناسیم و بشناسانیم.

 

 

 

چهار زاویه بررسی دفاع مقدس

رهبر انقلاب: عظمت واقعه دفاع مقدس را باید شناخت. خیلی کار شده لکن  به نظر من جا برای کار هنوز بسیار زیاد است. ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پر نقش و نگار را بشناسیم و بشناسانیم.

عظمت این حادثه را از چند زاویه میشود دید:
۱- یکی از زاویه‌ی آن چیزی است که از آن دفاع میشود چون بحث دفاع مقدس است از چی دفاع میکردیم ما؟ 

۲- یکی از این زاویه است که این دفاع در مقابل چه کسی انجام میگرفت، چه کسی هجوم کرده بود که لازم بود دفاع صورت بگیرد؟

۳- زاویه‌ی سوم این است که این دفاع به وسیله‌ی چه کسانی انجام گرفت؟

۴- زاویه چهارم این است که آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟ 

 

 

هدف دشمن انقلاب اسلامی بود

رهبر انقلاب: هدف دشمن انقلاب اسلامی بود. میخواستند انقلاب بی نظیر و کبیر در ایران را سرکوب کنند.

 

 

 

جمهوری اسلامی یعنی مردم‌سالاری دینی

 

 

 

هدف جنگ تحمیلی هویت ملت ایران بود

رهبر انقلاب: مسئله در جنگ عراق علیه ایران، فقط تغییر مرز و جغرافیا نبود. هویت یک ملت را هدف قرار داده بودند.

 

 

 

تمام قدرت های دنیا مقابل ایران بودند

رهبر انقلاب: دفاع مقدس در مقابل چه کسی بود؟ مشوق اصلی، آمریکا بود.

 

 

 

کمک کشورهای قدرتمند به عراق

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع فعالان عرصه دفاع مقدس فرمودند: مهاجم‌ها در دفاع مقدس چه کسانی بودند؟ اگر با این زاویه به دفاع مقدس هم نگاه کنیم، عظمت و اهمیت دفاع مقدس روشن خواهد شد. همه قدرتهای مطرح آن روز دنیا شدند یک جبهه و در این حمله به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی سهیم شدند. آمریکا یک جور، کشورهای مختلف اروپا هر کدام یک جور، بلوک شرق آن روز به سرکردگی شوروی جور دیگر.

ایشان افزودند: گفته میشد مشوق اصلی حمله‌ی صدام به ایران آمریکایی‌ها بودند. بعد هم در طول جنگ مهمترین کمک را  که کمک اطلاعاتی است آمریکایی‌ها میکردند. به آسانی نقشه‌های هوایی را، جایگاه آرایش نیروهای ما را نقشه‌برداری میکردند در اختیار آن‌ها میگذاشتند به طور مداوم و پی در پی و شیوه‌های راه‌کنشی جنگی (تاکتیکی) را، در اختیار صدام قرار می دانند.

رهبرانقلاب فرمودند: اروپایی‌ها و فرانسوی پیشرفته‌ترین تجهیزات هوایی و جنگنده و بالگرد را در اختیار صدام قرار دادند. آلمانیها امکانات تهیه تسلیحات شیمیایی را که این همه فاجعه در ایران و در خود عراق حتی در حلبچه به وجود آورد، در اختیار صدام قرار دادند. بلوک شرق، شوروی سابق و کشورهایی که در اروپای شرقی بودند از امکانات زمینی و هوایی هر چه می‌خواستند در اختیار صدام گذاشتند و هر چه لازم داشت به او دادند. موشک گران بود و توپخانه‌اش را جوری تجهیز کردند که بتواند با توپخانه تهران را بزند که خرجش زیاد نباشد.کشورهای عرب منطقه‌ی خودمان، پول بی‌حساب در اختیارش گذاشتند. هم پول دادند، هم مسیر رفت و آمد؛ قسمت جنوبی خلیج فارس به طور دائم محل رفت و آمد کامیونها و ماشینهای سنگینی بود که ابزارها را میبردند، وارد عراق میکردند. یعنی همه کمک کردند، همه! مهاجم اینها بودند.

 

 

 

دفاعی مقدس برای حفظ سه‌گانه انقلاب، جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی

رهبر انقلاب: اینکه از چه چیزی دفاع می شد؛ در دفاع مقدس از انقلاب اسلامی، از جمهوری اسلامی که محصول انقلاب اسلامی بود و از تمامیت ارضی کشور دفاع میشد. طرف مقابل به این سه چیز حمله کرده بود. البته جبهه اساسی و مهم دشمن، هدفشان مسئله تمامیت ارضی نبود آن هدف صدام بود. هدف آنها انقلاب بود. آنها میخواستند این انقلاب بی‌نظیر و کبیر و مهمی را که در ایران به برکت جانفشانی مردم اتفاق افتاده بود، سرکوب کنند.

این انقلاب توانسته بود نظام وابسته و فاسد حاکم بر کشور را بر طرف کنه برکنار کنه و یک نظام جدید، یک سخن نو را در این کشور حاکم کند؛ مردم‌سالاری دینی حرف نویی بود در دنیا.

آنهایی که با جمهوری اسلامی طرفند، مقابلند، دشمنی می‌کنند، مسئله شان، مسئله «جمهوری اسلامی» است.

بنابراین آن چیزی که از آن دفاع می شد، این نقطه های اساسی و مهم بود. مسئله فقط این نبود که قسمتی از مرز عقب می رود یا جلو می‌آید، مرزهای جغرافیایی تغییر پیدا میکند.اگرچه البته آن هم مهم بود اما این اهمیتش قابل مقایسه با آن نیست.

 

روایت رهبر انقلاب از تأثیر مهم پیام امام (ره) در آزادی پاوه و نقش شهید چمران در این ماجرا

 

 

جمهوری اسلامی ایران در جنگ تنها بود

رهبر انقلاب: ما در جنگ کمک کننده‌ای نداشتیم، حتی امکانات و تسلیحاتی را که می‌خواستیم پول بدهیم و بخریم فراهم نمیشد مگر به ندرت و موارد جزئی.

 

 

 

توصیه امروز رهبر انقلاب: شرح‌حال‌هایی که درباره شهدا نوشته شده است را بخوانیم.

 

 

 

تجلیل رهبر انقلاب از حماسه‌آفرینی و فداکاری خانواده‌های شهدا

 

 

 

رهبر انقلاب: دفاع مقدس عرصه حضور عمومی ملّت بود. محل تأمین نیرو مسجد، حوزه، دانشگاه، مدارس و پادگان‌ها بودند.

 

 

 

رهبر انقلاب: با اطمینان می‌توانیم بگوییم امروز جوانان ما می‌توانند همۀ مشکلات کشور را حل کنند.

 

 

 

اشاره امروز رهبر انقلاب به کتاب حوض خون و تجلیل از بانوان فداکار در دفاع مقدس

 

 

 

 تاکید رهبر انقلاب بر ضرورت کارهای هنری برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس

 

 

 

پیش از سخنان رهبرانقلاب گروه سرود انقلابی نوجوانان به اجرای برنامه خود پرداختند.

 

 

 

حسین طاهری مداح اهل بیت نیز پس از اجرای سرود نوجوانان به مداحی پرداخت.

 

 

 

همچنین تعدادی از فرزندان شهدا نیز پیش از بیانات رهبرانقلاب به ایراد سخنرانی پرداختند.

علاوه بر حضور برخی از پیشکسوتان دفاع مقدس در حسینیه امام خمینی (ره)، جمع دیگری از فعالان دفاع مقدس در اقصی نقاط کشور نیز از طریق ارتباط تصویری با همه مراکز استان‌ها در این دیدار حضور دارند.