سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113189|10:41 - 1402/06/14
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب:

دشمن در اوج درماندگی درصدد بایکوت حرکت عظیم اربعین است +عکس

دشمن در اوج درماندگی درصدد بایکوت حرکت عظیم اربعین است +عکس
امام جمعه شهرستان گیلان غرب گفت: دشمن امروز با توسل به قدرت رسانه‌ای خود در صدد بایکوت حرکت عظیم اربعین حسینی است.

به گزارش مطلع الفجر ،امام جمعه شهرستان گیلان غرب در یادواره شهدای شهریور ماه شهرستان گیلان غرب که در مجموعه فرهنگی یادمان شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد ضمن اشاره به حرکت بزرگ و معنوی اربعین گفت: دشمن امروز از انقلاب جهانی سیدالشهدا.ع. نگران است تا جایی که تلویزیون تروریستی مانند ایران اینترنشنال هم درصد در صدد تخریب و بایکوت این حرکت بزرگ معنوی ، می‌گوید این همه جمعیت که در پیاده‌روی اربعین حضور دارند هیچ ارتباطی به ایران ندارند و حکومت از دیگر کشورها آدم برای پیاده‌روی آورده و این اوج درماندگی تریبون رسانه‌ای  تروریستی انهاست.

وی افزود: امروز در شهرستان گیلان غرب بیش از ۲۵۰ نفر به شکل شبانه روزی در حال خدمت به زوار اربعین حسینی هستندتادر شبانه روز بیش از ۵۰۰۰ غذای گرم در بین زوار و محبان اهل بیت توزیع گردد هم اکنون در حسینیه حضرت زینب و مسجد زهرای اطهر و مواکب شهر مست جوانان و دلدادگان زیادی به شکل جهادی و بدون چشم داشت پای کار هستند.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: وظیفه روحانیت و طلبه‌ها حضور در صحنه و در صحنه ماندن  است تا مردم را در میدان نگه دارند و مایه دلگرمی مردم باشند.

*هیچ مکتبی در جهان غیر از مکتب سید الشهدا نتوانسته مذاهب، مکاتب و ملیت های مختلف را زیر پرچمی واحد گرد آورد

سرهنگ پاسدار محمد جواد نجفی فرمانده سپاه شهرستان گیلان غرب در یادواره شهدای شهریور ماه شهرستان گیلان غرب ضمن گرامیداشت یاد شهدای شهریور و تسلیت ایام اربعین  گفت: هر ماه فضای شهرستان گیلان غرب با نام و یاد شهدا معطر و معنوی می‌شود در اربعین شاهد حضور میلیون‌ها نفر از اقصی نقاط کشور و بلکه جهان در یک محفل معنوی و یک کنگره راهپیمایی مقدس که شکل گرفته است هستیم، این کنگره معنوی در هیچ جای جهان سابقه نداشته و نخواهد داشت .
دکتر نجفی  تصزیح کرد: هیچ مکتبی از مکاتب بزرگ جهان که داعیه تمدن دارند از شرق تا غرب از ملیت‌ها رنگ‌ها و ادیان مختلف هیچگاه نتوانستند و نمی‌توانند زیر یک پرچم جمع شوند اما مکتب سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین این عظمت و ظرفیت مثال زدنی را دارد تا همه ملت‌ها رنگ‌ها و ادیان و مذاهب مختلف را زیر پرچم واحد خود گرد آورد. 
وی با ذکر عظمت اربعین حسینی گفت با ابزار مادی نمی‌شود یک حادثه فراطبیعی معنوی مانند اربعین را اندازه‌گیری کرد اگر دشمنان به اسلام می‌توانستند و توان آن را داشتند این نور منشعب شده از عاشورای حسینی که سال‌هاست به برکت سیدالشهدا در منطقه شکل گرفته است را خاموش می‌کردند اما نمی‌توانند  و بلکه هر ساله در آستانه کنگره بزرگ اربعین  با ترس از مکاتب اسلامی دست به بایکوت و سانسور این اتفاق بزرگ معنوی می‌زنند.

*دشمنان از ترویج فرهنگ تشیع و عاشورایی سید الشهدا  درجهان بیم دارند
دکتر محمد جواد نجفی فرمانده سپاه شهرستان گیلان غرب گفت: مکاتب خصمانه دشمن می‌دانند وقتی مردم عالم، سیدالشهدا.ع. را بشناسند،امام عصر.عج. را خواهند شناخت و بدنبال آن  مکتب تشیع را نیز خواهند شناخت و آن روز حقاً روز زوال امپریالیسم جهانی جهانی است  .
وی تصریح  کرد :بر این اساس آنها در راستای تحریف این عمل مقدس تمام توان رسانه‌ای خود را به کار می‌گیرند،اربعین حسینی حادثه‌ای مافوق بشری و مافوق معادلات خاص عالم است که ضرورت دارد روشنفکران، جوانان و دانشجویان ما بیش از پیش آشنا شوند.