سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113177|18:45 - 1402/06/03
نسخه چاپی

آیین پنجمین سالگرد شهادت سرتیپ خلبان منوچهر فتاحی در گیلانغرب برگزار شد+تصویر

آیین پنجمین سالگرد شهادت سرتیپ خلبان منوچهر فتاحی در گیلانغرب  برگزار شد+تصویر
پنجمین سالگرد شهادت امیر سرتیپ دوم خلبان شهید " منوچهر فتاحی " امروز چهارم شهریور ماه در شهرستان گیلانغرب به شکل با شکوهی برگزار شد.

به گزارش مطلع الفجر ،آیین پنجمین سالگرد شهادت امیر سرتیپ دوم خلبان منوچهر فتاحی عصرامروز با حضور مقامات ارشد لشگری و مسوولان شهرستان های غرب کرمانشاه، همرزمان شهید و مردم و نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی در محل یادمان این شهید والا مقام در دهستان دیره شهرستان گیلانغرب به شکل با شکوهی برگزار شد. 

رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی در این مراسم با بزرگداشت یاد شهید امیر سرتیپ خلبان فتاحی افزود: همه انسان‌ها برای هدف خاصی به این دنیا پا نهادیم مهمترین هدف خلقت ما انسان‌ها براساس آیات قرآنی رسیدن به درجه کمال است و اوج درجه کمال قرب الهی و شهادت نزدیکترین واژه‌ای است که این قرب را به تمام معنا معنی می‌کند.

سرتیپ خلبانعلیرضا رودباری اظهار کرد: شهادت قله است و ما برای اینکه به قله برویم باید از دامنه آن قله عبور کنیم و دامنه قله ایمان، اخلاص و ایثارگری و اخلاق و شجاعت است و تمام این مولفه‌ها و فضایا اخلاقی را باید طی کنیم.

وی ادامه داد: شهدای والامقام از جمله سرتیپ خلبان فتاحی به عنوان اسوه اخلاق، از این دامنه گذشتند و انتخاب شدند و به قله رسیدند.
 

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی کشور نیز گفت: امروز استان بزرگ کرمانشاه در مسیر جاده نور و سفینه نجات قرار گرفته و این افتخار بسیار بزرگی است از این رو ما سربازان برای حفاظت از تمامیت ارضی کشور عزیزمان و برای امنیت و آرامش شما به سمت دشمن می‌رویم.

امیر سرتیپ «خلبان شاهین نژاد» افزود: با فریاد یا حسین (ع) بسوی او می‌رویم و بطور یقین ۱۸ شهید عزیز خلبان و شهید بزرگوار استاد خلبان منوچهر فتاحی در آخرین لحظات عمر پربرکتشان نام مقدس حسین بن علی(ع) سرور آزادگان را بر لب داشتند.
دکتر محمد جواد نجفی؛ فرمانده سپاه شهرستان گیلان غرب دریادواره  پنجمین سالگرد امیر خلبان شهید منوچهر فتاحی گفت: شهیدفتاحی "رحمت الله علیه" یک نخبه بود که در نتیجه خدمت صادقانه به خبرگی و استادی رسید، این شهید معزز بین منافع ملی و فردی، #منافع_ملی را برگزید.
*تداوم راه شهدا با خدمت صادقانه

سرهنگ پاسدار محمد جواد نجفی فرمانده سپاه شهرستان گیلان غرب گفت: راه شهدا را باید با خدمت صادقانه ادامه دهیم.

وی گفت از حضور پرشور مردم دهستان دیره و شهرستان گیلان غرب که محفل شهدای نیروی هوایی استان کرمانشاه را امروز در این منطقه زینت دادند قدردانی می‌کنم.

 


«شهریار حیدری» نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز با گرامیداشت یاد شهید خلبان شهید منوچهر فتاحی گفت: این یادواره به منزله پاسداشت تمام ارزش‌ها بوده و ما وظیفه داریم قدردان ایثار و شهامت و شجاعت شهیدا در تمامی ایام باشیم.

امیر سرتیپ دوم خلبان منوچهر فتاحی از فرماندهان غیور پایگاه شکاری دزفول بود که نقشی ارزنده را در تربیت خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایفا نمود و سرانجام در چهارم شهریور سال ۱۳۹۷ حین ماموریت پرواز آموزشی به درجه رفیع شهادت نائل شد.
شهید والامقام بزرگ‌مردی از دیار دیره شهرستان گیلان‌غرب و یکی از افتخارات استان کرمانشاه است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در هشت سال دفاع مقدس ۷۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است