سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113168|11:12 - 1402/05/28
نسخه چاپی

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشوردر بازدید از گیلانغرب؛

ظرفیت دفاع مقدس کنجینه ای بسیار غنی و فاخر در نشر فرهنگ جهاد و شهادت است

ظرفیت دفاع مقدس کنجینه ای  بسیار غنی و فاخر در نشر فرهنگ جهاد و شهادت است
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشوردر بازدید از گیلانغرب گفت : ظرفیت دفاع مقدس کنجینه ای بسیار غنی و فاخر است و در راستای اعتلای و نشر این فرهنگ مانا بایدتکلیف مداری کنیم.

به گزارش مطلع الفجر ،سرهنگ مهدی امیریان دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور  در سفر خود به شهرستان گیلانغرب از مرکز فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این شهر بازدید کرد .
در این دیدار  وی   ضمن گفتگو و دیدار با مدیر با آقای پرنور مدیر  مرکز فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلانغرب از یادمان شهدای مطلع الفجر در منطقه آوزین در دهستان گورسفید در نزدیکی گیلانغرب بازدید کرد.

دبیر ستاد مرکزیراهیان نوربه بیانات رهبر انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه حضرت‌آقا فرمودند «دفاع مقدس یک تابلوی بزرگ است که هرقدر به آن نزدیک‌تر می‌شویم به عظمت آن پی می‌بریم»، گفت: دفاع مقدس پازل و قطعاتی دارد که باید در این مسیر برای یادمان‌ها تعریف نقش کنیم؛ اینکه در یادمان‌ها روایت مشترک و یکسان داریم باید اصلاح شود چراکه ظرفیت دفاع مقدس بسیار غنی و بزرگ است و ما می‌توانیم برای هر یادمان یک عنوان انتخاب کنیم و به موضوع خاصی بپردازیم لذا به‌سمت یادمان‌های تخصصی می‌رویم.


سرهنگ  امیریان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی خصوصا 750 شهید شهرستان گیلانغرب گفت : همه ما در قبال فرهنگ جهادو شهادت  و نشر و تعالی این فرهنگ معنوی رسالتی موکد داریم و باید در مسیر اعتلایی  این فرهنگ فاخر و عزتمند که همانا نشر فرهنگ جهاد  و شهاد است اهتمام جدی داشته باشید .
 شهرستان گیلانغرب با 61 هزار نفر جمعیت ،  در دوران دفاع مقدس بالغ بر 750 شهید و 2500 جانیاز  تقدیم انقلاب کرده و 141 آزاده سر  افزاز  دارد .
 منطقه تنگه حاجیان ، آوزین-یادمان کنونی شهدای مطلع الفجر- ، چغالوند ، ارتفاعات بازی دراز - که قطعا جزوی لاینفک از اطلس دفاعی و سند ارزشمند دفاع جانانه رزمندگان گیلانغرب در دوران دفاع مقدس است - و  پادگان قدس از جمله رزمگاهها و مناطقی هستند که بدون شک در هر برهه ای به مانند گنجینه هایی غنی  حرفها برای روایت شجاعت و جسارت و اعتلای فرهنگ جهاد شهادت   هستند .