سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113162|11:46 - 1402/05/25
نسخه چاپی

مدیر کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان کرمانشاه:

تندیس و ماکت هواپیمای بمب افکن f۵ خلبان شهید منوچهر فتاحی در گیلانغرب نصب می‌شود

تندیس و ماکت هواپیمای بمب افکن f۵ خلبان شهید منوچهر فتاحی در گیلانغرب نصب می‌شود
مدیر کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: تندیس و ماکت هواپیمای بمب افکن f۵ خلبان شهید فتاحی پس از طراحی و ساخت در میدان مقاومت شهرگیلانغرب نصب خواهد شد.

به گزارش مطلع الفجر ،جلسه هماهنگی  به منظور برگزاری یادواره خلبان شهید منوچهر فتاحی و خلبانان شهید نیروی هوایی در شهرستان گیلانغرب به ریاست فرماندار و با حضور سردار خوشبخت مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس و جمعی از مسئولین شهرستان در محل فرمانداری این برگزار شد.

 در این جلسه محمدی فرماندار گیلانغرب با اشاره به تکریم مقام و منزلت شهدا اظهار داشت: در راستای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین  یادواره خلبان شهید فتاحی در چهارم شهریور در محل یادمان ابن شهید والامقام به طرز با شکوهی برگزارخواهد شد.

سردار خوشبخت مدیر کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان کرمانشاه ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی  به بیان اهمیت شهید وشهادت وتمجید از استاد خلبان شهید منوچهر فتاحی پرداخت و گفت: تندیس و ماکت هواپیمای بمب افکن f۵ خلبان شهید فتاحی پس از طراحی و ساخت در میدان  مقاومت شهرگیلانغرب  نصب خواهد شد.

منوچهر فتاحی سال ۱۳۵۳ در شهر سرپل ذهاب به دنیا آمد در سال ۱۳۷۳ وارد دانشگاه هوایی شد و بعد از دانش آموخته شدن از این دانشگاه و انتخابش به عنوان خلبان شکاری، در شهر‌های تبریز و دزفول به ادامه فعالیت خود پرداخت.

وی تمامی مدارج ترقی را در هواپیمای شکاری اف- ۵ مدل E با موفقیت طی کرد و سال‌ها به عنوان استاد خلبان، شاگردان زیادی را برای ارتش جمهوری اسلامی ایران تربیت کرد.

هواپیمای سرهنگ خلبان منوچهر فتاحی 4 شهریور ماه سال 97 به عنوان استاد خلبان حین آموزش در دزفول دچار نقص فنی شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد./مرصاد