سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113155|11:41 - 1402/05/18
نسخه چاپی

تصویری ،توصیفی؛

یادواره شهدای مرداد ماه شهرستان گیلانغرب برگزار شد+تصاویر

یادواره شهدای مرداد ماه شهرستان گیلانغرب برگزار شد+تصاویر
همزمان با سالروز بمباران ددمنشانه ۱۹ مرداد سال ۱۳۶۲ یادواره شهدای این بمباران و ۱۳۰ شهید مرداد ماه شهرستان گیلانغرب به شکل با شکوهی برگزار شد .

به گزارش مطلع الفجر ،همزمان با سالروز بمباران ددمنشانه ۱۹ مرداد سال ۱۳۶۲ یادواره شهدای این بمباران و ۱۳۰ شهید مرداد ماه شهرستان گیلانغرب با حضور مسیولین نهادها و ارگانها، خانواده های شاهد و ایثارگر و آحاد مردم در محل یادمان شهدای گمنام این شهرستان برگزار گردید.

در این مراسم سرهنگ پاسدارمحمد جواد نجفی فرمانده سپاه ناحیه گیلانعرب ضمن خیر مقدم گویی به حضار  بیان داشت:یادواره های شهدا سنگر روشنگری و سنگر دفاع از آرمانهای انقلاب است. وی تصریح کرد:در محفل شهدا علاوه بر گرامیداشت یاد و شهدا که هدف همه ما هست باید فرصتی برای بیان مواضع  اسلام و نطام مقدس جمهوری اسلامی  در رابطه با اتفاقات و جریانات کشور باشد. 
ایشان با توجه به فضای ثبت نام انتخابات مجلس بیان داشتند برخی جریانات فریب خورده سعی دارند مردم را از حضور پرشور در انتخابات دلسرد کنند. اما این افراد فریب خورده بدانند که مردم بابصیرت ایران اسلامی مانند همیشه نقشه های شوم آنها را نقش بر آب خواهند کرد.

در ادامه دکتر سعید خدرویسی دادستان شهرستان گیلانغرب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ابراز داشت:وجود بیش از ۷۵۰ شهیدمعظم، ۲۱۰۰ جانباز و ۱۴۰ آزاده سند روشنی بر مظلومیت و در عین حال افتخار این خطه و دیار است و به پاسداشت همین حماسه سازی و دفاع جانانه ای که مردان غیور و شیرزنان این شهر رقم زدند، مقام معظم رهبری لقب دومین شهر مقاوم کشور به این شهر دادند.

وی افزود:شیطنت ها و خصومت های دشمن تمام شدنی نیست در طول تاریخ انقلاب چقدر فتنه ها و جنگ تمام عیار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ایران اسلامی تدارک دیدند تا بلکه جوانان ما را از مکتب اسلام جدا کنند  

دادستان گیلانغرب  تصریح کرد:اما تدبیر حکیمانه انقلاب و حضور به موقه مردم با بصیرت در صحنه های دفاع از انقلاب هر بار  حربه های دشمنان اسلام را خنثی کرده هست.

در ادامه آقای نکوکاربان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یکی از شاهدین بمباران ددمنشانه رژیم بعث در ۱۹ مرداد سال ۱۳۶۲ به بیان خاطرات خود از جنایات رژیم بعث عراق و  مظلومیت مردم گیلانغرب پرداختند.