سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113113|10:28 - 1402/04/29
نسخه چاپی

تصویری تشریحی ؛

یادواره شهدای معظم تیرماه شهرستان گیلانغرب برگزارشد + تصاویر

یادواره شهدای معظم تیرماه شهرستان گیلانغرب برگزارشد + تصاویر
همزمان با دومین روز از ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ( ع)یادواره شهدای تیرماه شهرستان گیلانغرب برگزارشد .

به گزارش مطلع الفجر ،همزمان با دومین روز از ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ( ع)، یادواره ۵۷ شهید تیرماه شهرستان گیلانغرب با حضور خانواده شهدا و ایثارگر، مسئولین نهادها و ارگانها و آحاد مردم در محل یادمان شهدای گمنام این شهرستان برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام فاطمی نسب امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان گیلانغرب ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم اظهار داشت:

امروز در ادامه راه شهدا، خانواده های این عزیزان ،عَلم مکتب امام حسین ( ع) را بالا نگه داشته اند، در جای جای محلات شهر و روستاها حسینیه های شهید و هیئت های مذهبی با مسئولیت خانواده معظم شهدا در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام فاطمی نسب نشر فرهنگ جهاد و شهادت  و احیای ارزشهای اسلامی را یک ضرورت خواند و تصریح کرد : این ظرفیت اجتماعی و فرهنگی است که نیاز به توجه بیشتر و حمایت مسئولین دارد.
 

وی گفت :به برکت خون شهدا امروز روحیه جهاد و ایثار در جامعه  اسلامی  همچنان نمود و  ظهور دارد، این روحیه باعث شکست و  یاس دشمنان و عزت و افتخار مردم ایران اسلامی است.

در پایان این مراسم از آقای اشکان بابایی فرزند جانباز و  قاری برجسته شهرستان و همچنین  خانم آزیتا پروانه مدیر دبیرستانه معصومیه شاهد که در اولین جشنواره بین المللی "الف تا" حائز رتبه برتر شده اند، با حضور مسئولین تجلیل به عمل آمد.
 
شهرستان گیلانغرب بیش از 750 شهید تقدیم انقلاب کرده و مردم  این شهرستان در راه پاسداشت انقلاب و خاک ایران بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ جانباز و یک صد و ۳۳ آزاده تقدیم کردند.
از مؤلفه‌های فرهنگ مقاومت شهرستان گیلانغرب حماسه چهارم مهرماه سال ۵۹ است که تعدادی از جوانان با دستان خالی و ایمان سرشار توانستند لشکر چهارم پیاده دشمن را در دروازه غربی گیلانغرب متوقف کنند و وجود هشت هزار رزمنده و ایثارگر و ساماندهی آن در شهرستان گیلانغرب و شیرزن گیلانغربی که نماد زن قهرمان ملی است از نمادهای مقاومت این شهرستان است .

 بیش از ۱۲ هزار رزمنده و ایثارگر گیلانغربی در طول هشت سال جنگ تحمیلی از مرزهای کشور حراست کردند.