سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113097|09:33 - 1402/04/25
نسخه چاپی

یادداشت؛

ضرورت تبیین و ترویج شایسته فرهنگ دریافت مالیات در کشور

ضرورت تبیین و ترویج شایسته فرهنگ دریافت مالیات در کشور
متاسفانه فرهنگ دریافت مالیات در استان و حتی کشور به خوبی ترویج نشده است،گاهی از موارد با وجود آنکه افرادی بهره‌مندی‌هایی بیشتری از خدمات و امکانات دارند، اما پرداخت مالیات آنها کمتر است.

به گزارش مطلع الفجر ،شوربختانه فرهنگ دریافت مالیات به خوبی در کشور ترویج نشده است مالیات از بحث‌هایی است که پیچیدگی‌های فراوانی دارد، لازم است تا برآوردی از مالیات واقعی و نه وصول شده وجود داشته باشد.

 امر برخورد متوازن و عادلانه با مقوله مالیات یک ضرورت است، گاهی از موارد با وجود آنکه افرادی بهره‌مندی‌هایی بیشتری از خدمات و امکانات دارند، اما پرداخت مالیات آنها کمتر است و برخی اوقات شاهد فرارهای مالیاتی هستیم.

راهبرد و اقدامات جدید در دریافت مالیات می‌تواند ما را به عدالت در این حوزه نزدیک کند، این که مطرح شده در دریافت مالیات از کاسب‌های خُرد سخت‌گیری آنچنانی صورت نمی‌گیرد، خوشحال کننده است.

  در سطوح جامعه  همواره   با لایه های  متفاوتی از کنش گری در امر مالیات مواجهیم ،کارگر و یا کارمند با دریافتی ناچیز، قبل از دریافت حقوق، مالیات آن کم می‌شود اما برخی با درآمدهای فراوانی که دارند، مالیات پرداخت نمی‌کنند، بنابراین لازم است بر این مسائل تمرکز داشته باشیم.

هر کار وفرایند اجتماعی و اقتصادی   نیازمند برنامه ریزی و فرهنگ سازی است ، متاسفانه فرهنگ دریافت مالیات به خوبی در کشور ترویج نشده است،خیلی از کشورهای دنیا به لحاظ اینکه منابعی چون نفت ندارند، درآمد اصلی آنها مالیات است اما در کشور به دلیل وجود نفت کمتر اهمیت و جایگاه مالیات تبیین شده است.

در قبال اخذ مالیات باید مردم از تبعاتش به عینه برخوردار شوند ؛اگر مالیات اخذ می‌شود، خدمات هم باید به درستی ارائه شود، نمی‌شود مالیات اخذ شود، اما خدمات ارایه نشود و لذا مردم باید احساس کنند با پرداخت مالیات، خدمات دریافت می‌کنند و مصارف آن برای مردم مشخص باشد.

متاسفانه در شهرستان گیلانغرب ما  صنایع بزرگی نداریم،  اینکه مالیات از استان و شهرستان  خارج نمی‌شود، به توسعه منطقه کمک خواهد کرد و این اقدام قابل تقدیر است.