سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113088|08:18 - 1402/04/19
نسخه چاپی

فرماندار گیلانغرب:

مواکب خدمات‌رسانی به زائران اربعین از مرز سومار تردد می‌کنند

مواکب خدمات‌رسانی به زائران اربعین از مرز سومار تردد می‌کنند
فرماندار گیلانغرب گفت: تمام مواکب و عوامل خدمات رسانی به زوار اربعین از مرز سومار به عراق تردد می‌کنند و این گذرگاه تنها مرزی است که به مواکب اختصاص دارد.

به گزارش مطلع الفجر ،وحید محمدی افزود: تمام عوامل خدماتی و مواکبی که باید در عراق مستقر گردند تا به زواری که ایام اربعین عازم کربلای معلا شوند، از طریق مرز سومار از توابع شهرستان قصرشیرین باید تردد کنند تا خدمات رسانی به شکل مطلوبی به زوار ارائه شود.

وی اظهار کرد: زوار از طریق مرز سومار نمی توانند برای حضور در هماییش بزرگ پیاده روی اربعین عازم عراق شوند و تنها مواکب مجاز به تردد از این گذرگاه هستند که البته تردد عوامل خدمات رسانی همراه مواکب نیز از همین گذرگاه مجاز است و زوار برای عزیمت به عراق باید دیگر مرزها را انتخاب کنند.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: زمان شروع تردد از مرز سومار پیرو هماهنگی صورت گرفته و توافقات انجام شده با کشور عراق از طریق ستاد مرکزی و استانی اربعین حسینی اطلاع رسانی خواهد شد.

محمدی ادامه داد: برای خدمات رسانی مطلوب و شایسته مرز سومار نیازمند نگاه و توجه ویژه مسئولان برای تقویت زیرساخت ها است که البته سال گذشته آب رسانی به مرز سومار انجام و راه دسترسی این مرز بهسازی شد.
بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز دارد که این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا است.

بازارچه سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب ۶۷ کیلومتر است که در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.