سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113082|08:15 - 1402/04/14
نسخه چاپی

رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب خبر داد ؛

برداشت انگور یاقوتی در سطح ۳۶۰ هکتار از تاکستان‌های بارور شهرستان گیلانغرب

برداشت انگور یاقوتی در سطح ۳۶۰ هکتار از تاکستان‌های بارور  شهرستان  گیلانغرب
رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب از برداشت انگور یاقوتی در سطح ۳۶۰ هکتار از تاکستان‌های بارور شهرستان گیلانغرب در سال جاری خبر داد .

به گزارش مطلع الفجر ،دکتر جبار ولی پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار ما  اظهار داشت : پیش بینی می شود با برداشت ۳ تن در هر هکتار در مجموع ۱۱۰۰ تن انگور یاقوتی از تاکستان های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود  که نسبت به سال گذشته کاهش عملکرد محسوس دارد   و  سرما  زدگی  در تاکستانها  را باعث کاهش عملکرد این محصول دانست

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب در ادامه گفت: پیش بینی می شود امسال نسبت به سال گذشته کاهش 30 درصدی انگور یاقوتی را در هر هکتار داشته باشیم.

ولی پور همچنین از ثمردهی دومین تاکستان انگور یاقوتی به روش جدید در این شهرستان خبرداد  و گفت روش جدید تحت عنوان رو سیمی عملکرد بهتری را نسبت به روش سنتی دارد .

وی با بیان اینکه انگور تولیدی این شهرستان قابلیت تبدیل به کشمش را نیز دارد از آمادگی حمایت از سرمایه گذار برای ایجاد کارگاه آن در این شهرستان خبرداد.

شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت، ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان۱۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

گیلانغرب، حدودا  ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد.