سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113072|11:53 - 1402/04/05
نسخه چاپی

یادداشت؛

ضرورت تزریق اخبار امیدبخش به مردم

ضرورت تزریق اخبار امیدبخش به مردم
شهروندِ فهیم، در شرایط چالشی، در کنار ارائه‌ی انتقاد و پیشنهادِ سازنده، به نقاط قوت و مثبت کشور پرداخته و روح امید و آرامش را به هم‌وطنان خود تزریق می‌کند.

به گزارش مطلع الفجر ،شهروندِ فهیم، در شرایط چالشی، در کنار ارائه‌ی انتقاد و پیشنهادِ سازنده، به نقاط قوت و مثبت کشور پرداخته و روح امید و آرامش را به هم‌وطنان خود تزریق می‌کند.

 

 به همین خاطر، در متون اسلامی به این مسئله بسیار تأکید شده است: امام علی (ع) فرموده‌اند: اگر به خدا امیدوار باشید، به اهدافتان می‌رسید؛ إِنْ رَجَوْتُمُ اللَّهَ بَلَغْتُمْ آمَالَكُم غررالحکم ص. ۲۷۲.

 

حضرت علی (ع) یکی از شرایط رشد و توسعه جامعه را امیدواری به آینده معرفی نموده‌اند: کلُّ راجٍ طالِبٌ و کُلُّ خائفٍ هارِبٌ هر امیدواری جوینده است و هر بیمناکی گریزان (کلینی، ۱۴۰۷، ج۲، ص: ۳۴۳).

 

 پیامبر اکرم (ص) امیدواری را جزوِ گام‌های اولیه برای آبادانی کشور بیان می‌نمایند؛ الْأَمَلُ رَحْمَةٌ لِأُمَّتِی وَ لَوْ لَا الْأَمَلُ مَا رَضَعَتْ وَالِدَةٌ وَلَدَهَا وَ لَا غَرَسَ غَارِسٌ شَجَراً (بحار، ج‏ ۷۴، ص: ۱۷۴).

 

 باید بدانیم که امروزه، دشمنانِ ایران اسلامی، با بمباران انواع اخبار دروغ، شایعات، می‌کوشند مردم را نسبت به آینده مأیوس کنند. هجمه دشمن برای ناامیدسازی مردم ایران، ۱۸۰ برابر دیگر کشورهای هدف است. طبق فرمایش امام صادق (ع)، ناامیدی، از گناهان کبیره محسوب می‌شود. (الکافی، ج ۴، ص ۴۷۲).

 

 نتیجه: در کنار ارائه‌ی انتقاد و پیشنهادِ سازنده، به نقاط قوت و مثبت کشورمان بپردازیم و روح امید و آرامش را به هم‌وطنان خود تزریق کنیم و دشمن را ناامید سازیم.