سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113043|09:23 - 1402/03/14
نسخه چاپی

یادداشت؛

امام خمینی (ره) فطرت‌های پاک را بیدار کرد

امام خمینی (ره) فطرت‌های پاک را بیدار کرد
امام خمینی (ره) با برافراشتن پرچم معنویت و بیدار کردن فطرت‌های پاک حیات مجدد اسلام را رقم زد.

به گزارش مطلع الفجر ،کوثر مهری کارشناس مسائل سیاسی و مدرس دانشگاه در یادداشتی نوشت: امسال مصادف با سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) است. امامی که احیاگر اسلام ناب در عصر سلطه جاهلیت مدرن است. امامی که سلطه پوشالی ابرقدرت‌های غربی و شرقی را با دم مسیحایی خود فروشکست و اسلام ظلم‌ستیز و انقلابی را پس از قرن‌ها از محاق مظلومیت و مهجوریت بیرون آورد.

حضرت امام خمینی (ره) یکی از کم‌نظیرترین و ممتازترین شخصیت‌های تاریخ بشریت است که با اندیشه‌های بلند الهی و تلاش‌های صادقانه‌ی خویش، مسیر تاریخ را دگرگون کرده و سرمنشأ تحولات عظیمی در ایران و جهان گردید. ایشان نمونه‌ی انسان کامل و شخصیتی جامع هستند که یکی از اصیل‌ترین انقلاب‌های تاریخ را به پیروزی رساند و نظامی بی‌بدیل را پایه‌ریزی و رهبری نمود و باتکیه‌بر عنصر آگاهی، استقامت و شجاعت، تزلزلی آشکار در ارکان و مبانی مکاتب الحادی و تمدن‌های مادی غرب و شرق به وجود آورد و کنگره‌های کفر و شرک و نفاق را با انحطاط و تباهی روساخت .

امام خمینی (ره) با برافراشتن پرچم دیانت و معنویت و بیدار کردن فطرت‌های پاک محرومان و مستضعفان، حیات مجدد اسلام را رقم زد و جهان‌خواران عالم را با نیروی لایزال ایمان و اتکای به خداوند متعال به زیر کشید.

امام بزرگوار ما رهبری الهی است که نه‌تنها مردم ایران و نه‌تنها شیعیان و مسلمانان جهان که بشریت وامدار اوست. مردی که اندیشه‌های متعالی و انسان‌ساز اسلامی را از مجامع دینی، مساجد و کتابخانه‌ها به زیست اجتماعی و سیاسی مردم ایران منتقل گرداند و مترقی‌ترین الگوی اداره جامعه را بر مبنای توجه بر نیازهای معنوی و مادی انسان ارائه کرد.

انقلاب اسلامی را باتوجه‌به خصوصیات منحصربه‌فردی که دارد آن را از دیگر انقلاب‌های جهان ممتاز می‌سازد و مفهوم جدیدی از انقلاب به دست می‌دهد. برخی از این خصوصیات عبارت‌اند از:

    ۱. برخورداری از پشتوانه عظیم فلسفه و فقه و معارف اسلامی

    ۲. انقلاب اجتماعی همه‌جانبه همراه با تحوّل بنیادین در زندگی انسان‌ها،

    ۳. استواری بر پایه فرهنگ و اعتقاد و ایمان،

    ۴. بهره‌مندی از رویکرد ارزشی و هدف‌گیری اصلاح مفاسد بشری،

    ۵. حکم‌سازی فرهنگ توحیدی بجای فرهنگ الحادی و استبدادی،

    ۶. شکل‌گیرى بر مبناى نظم و انضباط انقلابى. 

باتوجه‌به این خصوصیات است که انقلاب اسلامی یک تفسیر اسلامی و الهی بوده و به معنای زنده کردن دوباره اسلام است. انقلاب اسلامی؛ یک تحوّل اخلاقی، فرهنگی و اعتقادی است که به دنبال آنها تحوّل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و آن‌گاه رشد همه‌جانبه ابعاد انسان‌ها می‌آید.

مقاومت‌هایی که امروزه در گوشه‌وکنار جهان شاهد هستیم، نتیجه تفکر انقلاب اسلامی است؛ چون از ابتدا مخاطبان امام همه مستضعفان و مظلومان جهان بودند و او معتقد بود باید تشکل‌های بزرگ اسلامی و انسانی داشته باشیم و هرکس که در برابر استعمار و استثمار بایستد ما با او هستیم.

در پایان باید گفت برای شناخت بهتر مکتب امام راحل، بهترین نسخه رجوع به بیانات خلف صالح این مرد الهی یعنی مقام معظم رهبری است.