سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112973|11:38 - 1402/01/31
نسخه چاپی

فرمانده دوران دفاع مقدس:

نقش موثرسردار شهید حجازی در تربیت کادر‌های سپاه بی بدیل است+ عکسها

نقش موثرسردار شهید حجازی  در تربیت کادر‌های سپاه بی بدیل است+ عکسها
مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی جانشین سابق فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در گیلانغرب برگزار شد.

 

به گزارش مطلع الفجر ، سردار شاویسی از فرماندهان دوران دفاع مقدس  در مراسم گرامی داشت  سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی  در مورد شخصیت این سردار شهید معزز گفت :شهید سردار حجازی با تشکیل مراکز آموزشی نقش موثری در تربیت کادر‌های سپاه که از استان‌های مختلف به استان اصفهان اعزام می‌شدند، ایفا کرد.
سردار شاویسی با اشاره به نقش سردار حجازی در دوران دفاع مقدس بیان کرد:بدون شک  سردار حجازی در دوران دفاع مقدس در سمت و مسئولیت‌های مختلفی که در یگان‌ها و قرارگاه‌ها بر عهده گرفت، فردی حکیم، آرام، فرزانه و یک فرمانده برجسته در آن دوران بود.
وی افزود: پس از پایان دفاع مقدس با تدبیر رهبر معظم انقلاب و تشکیل نیروی مقاومت بسیج وارد یک عرصه جدیدی برای بسیج بامعرفت و تکامل بسیج پس از دوران دفاع مقدس شد.
 


این فرمانده دوران دفاع مقدس ابراز داشت: دوران فرماندهی سردار حجازی در نیروی مقاومت بسیج را باید درخشان‌ترین دوره بسیج دانست که یک دوران بسیار به یاد ماندنی در ذهن همه بسیجیان است.
*رزمندگان دوران دفاع مقدس ذخایر استراتژیک کشور هستند

دکتر نجفی نیز  در مراسم سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی ضمن گرامی داشت این شهید معزز با اشاره به نقش سردار حجازی در تشکیل سپاه پاسداران بیان کرد: او در ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی مهم‌ترین توجه و اهمیت را به تربیت کادر‌های با ارزش و اثرگذار سپاه پاسداران متمرکز کرد.

وی ابراز داشت :بخش بسیار زیادی در روند تربیت پاسداران جان بر کف که انقلاب اسلامی در آن روزگار بیش از هر زمان دیگری به فداکاری آن‌ها نیاز داشت.
 

وی به جایگاه شهدا اشاره و تصریح کرد : شهدای عزیز  سوای  جایگاه متعالی و معنوی خود ،در واقع قهرمانان ملی ما هستندوی ابراز داشت : شهدای عزیز  در واقع ذخایر استراتژیک و راهبردی انقلاب اسلامی هستند ، قطعا هر کشوری یک سری ذخایر استراتژیک دارد  و شهدا ذخایر راهبردی  واستراتژی ما  هستند  و بر ماست  یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم .

 وی همچنین  به جایگاه ارزشمند  همرزمان و یادگاران دوران دفاع مقدس اشاره و   گفت:  بر ماست تا رزمندگان دوران دفاع مقدس  را که همسنگران شهدا هستند تکریم کنیم  چرا که  این خیل معزز ،بوی شهید و شهادت می دهد.