سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112958|08:32 - 1402/01/24
نسخه چاپی

فرماندار گیلانغرب خبر داد:

خسارت بارشهای 24 ساعت اخیر به زیر ساختهای گیلانغرب+ تصویر

خسارت بارشهای 24 ساعت اخیر به زیر ساختهای گیلانغرب+ تصویر
فرماندار گیلانغرب از خسارت بارش شدید باران در ۲۴ ساعت گذشته و وقوع سیلاب به زیرساخت‌های برق و کشاورزی شهرستان‌های گیلانغرب خبر داد .

به گزارش مطلع الفجر بارش شدید باران در ۲۴ ساعت گذشته و وقوع سیلاب به زیرساخت‌های برق و کشاورزی شهرستان‌های گیلانغرب  در استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.

مهندس وحید محمدی، فرماندار گیلانغرب گفت: باد شدید و وقوع سیلاب باعث قطع برق و اختلال در سیستم روشنایی روستا‌های دهستان دیره و بخش مرکزی این شهرستان شد که با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان که از شب گذشته تاکنون پای کارند هم اکنون برق تمامی روستا‌ها وصل شده‌است.

وی افزود: وزش باد شدید باعث شکسته شدن درختان اوکالیپتوس و قطع کابل‌های برق رسانی شده بود که با تلاش نیرو‌های پای کار اداره برق این کابل‌ها را مرمت و برق روستا‌ها مجدد وصل شد.

محمدی میزان باران ثبت شده از سه‌شنبه شب تا عصر امروز (چهارشنبه) در بخش گواور از توابع شهرستان گیلانغرب را ۲۴ میلیمتر ذکر کرد و اظهار کرد: در نتیجه بارندگی‌های شدید دیشب تاکنون برخی از رودخانه‌های فصلی بخش گواور طغیان کرده است.
 

وی  ادامه داد: کارشناسان در حال بررسی خسارت‌های وارده ناشی از وقوع سیلاب هستند و هم اکنون مشکل خاصی نداریم

فرماندار گیلانغرب اظهار کرد: تعدادی از خانوار‌های عشایری مناطق گیلانغرب و گواور به علت باران شدید و وقوع سیلاب با مشکل مواجه شدند که گروه‌های امدادی جمعیت هلال احمر با امداد رسانی و توزیع مواد غذایی نسبت به جابجایی آن‌ها اقدام کردند.

شهرستان گیلانغرب با داشتن ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی و ۲۳۵ هزار راس دام سالانه ۱۱۳هزار تن انواع محصولات کشاورزی و۲۱ هزار تن فرآورده‌های دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.