سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112796|10:00 - 1401/09/15
نسخه چاپی

در راستای توجه به جامعه معلولین انجام شد ؛

افتتاح نخستین مرکز چند معلولیتی در شهرستان گیلانغرب+ تصاویر

افتتاح نخستین مرکز چند معلولیتی در شهرستان گیلانغرب+ تصاویر
با حضور مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه، مرکز چند معلولیتی ذهنی و جسمی در شهرستان گیلانغرب افتتاح شد .

به گزارش مطلع الفجر ،در مراسمی با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه و مسئولان شهرستان گیلانغرب  برای نخستین بار مرکز چند معلولیتی این شهرستان افتتاح شد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به سیاست توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی و اهمیت ویژه آن در مجموعه بهزیستی بر اهمیت حضور فعال و پویای معلولین در بطن جامعه و خانواده تاکید کرد .

فرحناز محمدی  اظهار کرد: در این مرکز  علاوه بر کلاسهای آموزشی ، تمرین درمانی، روانشناسی، گفتاردرمانی ،کاردرمانی و فیزیوتراپی تحت نظارت بهزیستی برای معلولین  صورت می گیرد وبخشی از هزینه ها بصورت یارانه توسط دولت تامین می گردد.

در حاشیه این آیین بهزاد شیرزادی رییس بهزیستی شهرستان گیلانغرب  با اشاره به اهمیت حضور فرد معلول در کانون گرم خانواده و سطح جامعه اظهار داشت: بدون شک وجود این گونه مراکز علاوه بر اینکه موجب ارتقا سطح توانمندی فرد معلول در سطح جامعه خواهد شد، خانواده ها را نیز در مواجهه با مشکلات فرد معلول توانمند و در نتیجه قدرت تعامل و ارتباط گیری اجتماعی فرد دارای معلولیت را به شدت بالا خواهد برد.
وی افزود :نظر به سیاست و تدابیر اتخاذ شده در راستای بحث مراکز چند معلولیتی ، گسترش خدمات تخصصی پزشکی در شهرستان گیلانغرب موجب گسترش برپایی و راه اندازی اینگونه مراکز و در نتیجه ارتقاء سطح توانمندی و حضور فعال افراد دارای معلولیت در سطح جامعه خواهد بود.
 

وی در خصوص اعتبار مصروف شده برای ساخت  مرکز یاد شده گفت :  برای راه اندازی این مرکز ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
 امروز همچنین بطور همزمان کلید ۷۷ واحد مسکونی مددجویی در استان کرمانشاه با افتتاح یک  واحد مسکونی در روستای سراب شیرزادی گیلانغرب با حضور مدیرکل بهزیستی استان به مالکان این واحد ها تحویل داده شد.

 برای احداث این واحدهای مسکونی ۶۰ میلیارد ریال توسط سازمان بهزیستی هزینه شده است.
استان کرمانشاه دارای ۴۶ هزار معلول است که از این تعداد ۴۳ هزار نفر خدمات مستمر ماهیانه دریافت می‌کنند، همچنین خدماتی از قبیل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و اهدا وسایل توانبخشی در حد وسع سازمان به این افراد ارائه می‌شود.