سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112773|10:47 - 1401/09/01
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب

نقش مساجد در تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی مردم به ویژه جوانان موثر است

نقش مساجد در تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی مردم به ویژه جوانان موثر است
حجت الاسلام فاطمی نسب،گفت: متولیان مساجد باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا مردم منفعت لازم را از مساجد ببرند زیرا نقش مساجد در تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی مردم به ویژه جوانان روشن است.

به گزارش مطلع الفجر ،حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسبدر گفتگویی، با اشاره به نقش مساجد در جامعه گفت:در فرهنگ دینى، نام «مسجد» یادآور بندگى و کرنش در پیشگاه خداوند متعال است در حقیقت، برترین و اصیل‏ ترین محل براى عبادت و تقرب جستن به خداوند متعال مسجد است، بنابراین، در قرآن کریم بر جنبه‏ هاى عبادى مسجد بیش از هر بعد دیگرى تکیه شده است.

امام جمعه گیلانغرب، افزود: مسجد هرچند یک واحد اجتماعى کوچک، ولى نماد یک جامعه اسلامى و نمونه عینى حاکمیت ارزش ‏هاى اسلامى است، بنابراین، تحقق ارزش ‏هایى از قبیل تقوا، علم، جهاد، برادرى، مساوات و عدالت ‏باید از مسجد آغاز شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش امام مسجد، خاطرنشان کرد: امام مسجد با بهره‌گیری از آموزش‌های لازم، آموزه‌های دینی را به معنای واقعی رعایت می‌کند و نقش اساسی در تربیت و پیشبرد کارکردهای مسجد دارد.

حجت الاسلام فاطمی نسب، تصریح کرد: مساجد دارای ظرفیت بسیار بالایی هستند و باید سعی کنیم با جذب جوانان و افزایش فعالیت‌های فرهنگی آنان، مساجد را از حالت صرفاً عبادی خارج کنیم، مسجد یک رسانه اسلامی است و بالا بردن بصیرت جامعه اسلامی و آگاهی و هوشیاری جامعه اسلامی یکی از مهم ترین کارکردهای آن و برنامه‌ریزی برای مساجد و توجه به سلایق و نیازهای فکری نسل امروز می تواند رونق مضاعفی را به مساجد ببخشد و در عین حال نقش محوری مساجد را در جامعه نمایان سازد.

امام جمعه گیلانغرب، اظهار کرد: امروز دشمنان، جوانان را با شبهات نسبت به مسائل اعتقادی مورد هجوم قرار می دهد و با استفاده از سریع ترین رسانه ها، فضای مجازی و ماهواره ها شبهه افکنی می کنند که در اینجا بهترین پایگاه پاسخگویی مسجد می تواند باشد.

وی گفت: بصیرت افزایی، تبیین مفاهیم انقلاب و آرمان های امام راحل و رهبری و آگاهی بخشی از توطئه های دشمنان از ضرورت های اصلی است و امروز به برکت حضور گسترده مردم در مساجد و هدایت های موثر امامان جماعات، ارزش نهادن به عقاید، دیانت، ایمان و معنویت روز به روز در بین اقشار مختلف مردم در حال گسترش است./.