سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112682|08:01 - 1401/07/02
نسخه چاپی

نماینده مجلس:

توانمندی‌های ایران اسلامی در حوزه دفاعی و نظامی دشمنان را به اعتراف وا داشته است

توانمندی‌های ایران اسلامی در حوزه دفاعی و نظامی دشمنان را به  اعتراف  وا داشته است
نماینده مجلس گفت: ایران اسلامی با استفاده از تجربه هشت سال دفاع مقدس به نقطه‌ای رسیده که در زمینه دفاعی و نظامی در دنیا حرفی برای گفتن دارد و امروز دشمن به توانمندی‌های کشورمان در این حوزه اعتراف می‌کند.

به گزارش مطلع الفجر ،دکتر شهریار حیدری  در گفتگویی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان، افزود: هشت سال دفاع مقدس یادآور مشقت ها و در عین حال خاطرات بسیاری برای ساکنان استان های مرزی به خصوص کسانی است که جنگ بر آن ها تحمیل شد و اراضی و مناطق آن ها به اشغال دشمن درآمد.

وی اظهار داشت: ملت بزرگ ایران هیچ گاه خون شهیدان و شجاعت و شهادمت و ایثار آن ها را فراموش نمی کند چون شهدای ما جان خود را اهدا کردند اما حاضر نشدند سرزمین و یک وجب از خاک کشورمان به تصرف دشمن درآید.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: جنگ هشت ساله تجربه بسیار خوبی برای تقویت نقاط ضعف به خصوص در حوزه دفاعی و نظامی بود.

حیدری ادامه داد: بعد از جنگ نیروهای نظامی و دفاعی آنچه که ضروری بود برای دفاع از کشور را با نگاه تجربه به دوران دفاع مقدس مورد بازخوانی و تقویت کردند و امروز به جایی رسیده ایم که یکی از ابرقدرت ها در حوز دفاعی هستیم.

وی گفت: باید ایثار و شهامت و شجاعت را به عنوان یک فرهنگ که باعث تعالی و پیشرفت کشور شد فراموش نکنیم و همیشه این فرهنگ را مد نظر قرار دهیم که بتوانیم آن را حفظ کرده و به نسل جوان انتقال دهیم.

 ۳۱ شهریور ماه یادآور جنگی هشت ساله است که از شهرستان مرزی قصرشیرین با ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق شروع شد و از همین نقطه نیز پایان یافت اما در نتیجه این جنگ نابرابر و به واسطه حملات ددمنشانه رژیم بعثی این منطقه به تلی از خاک تبدیل شد و برای همیشه مظلومیت و مقاومت آن در تاریخ ثبت و در اذهان به یادگار ماند.