سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112525|09:46 - 1401/03/26
نسخه چاپی

کمبود پارک در شهر گیلانغرب برای تامین فضای بازی و نشاط کودکان / شهرداری برای تحقق مطالبات مردم نیاز به حمایت دارد + تصاویر

کمبود پارک در شهر گیلانغرب  برای تامین فضای بازی و نشاط کودکان / شهرداری برای تحقق مطالبات مردم نیاز به حمایت دارد + تصاویر
توسعه متوازن پارک و فضای سبز در محلات و دسترسی کودکان به وسایل بازی و تفریح و گاها بهسازی معود پارکهای شهر مطالبه مردمی است که البته شهرداری برای تحقق آن نیازمند اعتبار است .

به گزارش مطلع الفجر ،یک فضای سبز کوچک با تاب و سرسره و الاکلنگ رنگارنگ در کنارش، همه آن چیزی است که می‌تواند خاطره یک تابستان گرم و کسالت بار  را برای کودکان به رویای شیرین بازی و جست و خیز با همسالان تغییر دهد، اما پارک و فضای بازی کودکان در ا گیلانغرب، گمشده‌ای در لابه‌لای چالش‌های ریز و درشت اقتصادی  این شهر محروم کشور بود که قرار است با برنامه‌ریزی برای تغییر چهره  شهر به شهری با رویکرد دوستدار کودک، مورد توجه قرار گیرد و به رویای کودکان  گیلانغربی برای ساخت پارک  و یا بهسازی  تجهیزات  تفریحی  کودکان در تمام محله‌های شهر رنگ واقعیت ببخشد.

آپارتمان‌نشینی و تفاوت‌های سبک زندگی جامعه امروز با گذشته، کودکان را از بازی در خانه‌های حیاط‌دار و وقت‌گذرانی با هم سن و سالانشان در کوچه و محله، محروم و آنها را در حصار خانه‌های کوچک و بازی‌های فردی گرفتار کرده است.

با تایید این نوع تغییر و تحول در سبک زندگی  اما هنوز هم کودکان نیاز حیاتی به بازی و شادی دارند و برای این جست و خیزهای آینده‌ساز، چه جایی بهتر از رفتن به پارک‌ها و بوستان‌های محله. برنامه‌ریزان و مدیران شهری  گیلانغرب  -با حمایتهای مدیران ارشد استانی -نیز این موضوع را تایید می‌کنند که در تمام محله‌های شهر کودکان به پارک و فضای سبز دسترسی ندارند، هستند بسیاری  از محلات که حتی از  یک متر فضای سبز و یا پارک  محرومند   و گاهی باید برای رسیدن به نزدیک‌ترین مکان تفریحی، زمان زیادی صرف کنند و مسافت بیشتری بپیمایند.

 در ادامه انعکاس این   مشکل اجتماعی و مطالبه مردمی بازدید  امام جمعه  ، فرماندار ، شهردار  و جمعی دیگر از مسئولان   این پیام را داشت که  این مسئولان علی رغم مشکلات اقتصادی موجود حتی به نشاط  کودکان  و بعد تفریحی مردم هم  بی توجه نیستند .

امیدواریم با علم بر وجود مشکلات مالی شهرداری ،مسئولان  تلاش ویژه ای را برای جذب اعتبار و  حمایت  از این نهادبرای تحقق مطالبات مردم بعمل آورند.
 انچه  در ادامه گزارش می بینید  بازدید مسئولان  شهرستان  از فضای تفریحی و  پارکهای این شهر است .