کد خبر: 112523|09:03 - 1401/03/24
نسخه چاپی

افتتاح سینمای سیار در گیلانغرب /فیلم موقعیت مهدی اکران شد + تصاویر

افتتاح  سینمای سیار در گیلانغرب /فیلم موقعیت مهدی اکران شد + تصاویر
مراسم افتتاح سینما سیار انجمن سینمای جوان در شهرستان گیلانغرب با حضور مسئولان و علاقه مندان در دومین شهر مقاوم کشور برگزار شد.

به گزارش مطلع الفجر ،امام جمعه گیلانغرب در مراسم اکران فیلم موقعیت مهدی در گیلانغرب  با تاکید بر اهمیت  نشر معارف اسلامی و انقلابی  در قالب هنر گفت :بهترین پیام هنر سینما به عنوان  یکی از عرصه های هنری در کشور باید اخلاق باشد .

با اشاره به لزوم ارائه درس های اخلاقی توسط هنر سینما بر توسط فیلم های با محتوی دینی و اخلاقی تاکید کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی جامعه که مشکلات اخلاقی در آن غوغا می کند هنر سینما باید جوانان و نوجوانان و سایر قشرهای جامعه را با اخلاق اسلامی آشنا کند.

وی کار و تلاس در عرصه سینما  را بسیار گسترده خواند و گفت: دفاع مقدس، شهدا، شهدای مدافع حرم،  و  همچنین موضوعات  اجتماعی حائز اهمیت  از جاذبه ها و موضوعاتی است که سینماگران می توانند با اخلاق مداری و  تاکید بر برایند موثر  میدانی و اجتماعی  به آن بپردازند.
 

وی گفت امیدواریم با تجهیز و توجه به بسترها و ملزمات این  عرصه  از   هنر  با اهمیت  سالن سینما در گیلانغرب بستر  نشر معارف ارزشمند  باشد .
رییس اداره ارشاد اسلامی شهرستان گیلانغرب نیز در این آیین  با تشریح تلاشهای انجام شده در راستای تحقق  راه اندازی سینما در گیلانغرب اظهار کرد: سینما یک صنعت است و فعالیت  صنعت هم با گردش مالی امکان پذیر است.در صورتی همیشه سینما فعال می ماند و می توان فیلم های روز را دید که مردم به سینما بیایند و اظهار علاقه مردم عزیز و در کنار آن  حمایتهای  مسئولان گرامی میتواند  تاثیر گزاری و تثبیت  هنر سینما  در عرصه نمایش را محقق کند .

 کیوان پیش قدم  تصریح کرد : بدون شک سینما می تواند نقش مهمی در بستر رشد و پویایی اخلاق و فرهنگ  شهرستان داشته باشد و می تواند در بحث موضوعات آسیب های اجتماعی  و بسط فرهنگ دفاع مقدس  نقش آفرین باشد.

وی افزود: انتظار داریم با حضور مردم  فرهیخته گیلانغرب و حمایت های مسئولین شهرستان این سینما بتواند جایگاه  واقعی خود را  با تجهیز کامل ابزار و تجهیزات پیدا کند.

وحید رستم پور بعنوان  فعال حوزه سینما  در شهرستان ضمن تشریح اهداف و اقدامات  انجام شده در مسیر تحقق و کیفی سازی گشایش سینما در گیلانغرب  گفت: در گذشته  کم لطفی هایی از جانب برخی متولیان اداری حوزه فرهنگی استان  رخ داد و بستر ساز تعویق  فعال شدن  سالن سینما در گیلانغرب شد.
 

وی گفت انتظار داریم امام جمعه محترم وفرماندار محترم به عنوان دغدغه مندان بستر فرهنگی  حامی ما باشند. تا بتوانیم سالن سینمای گیلانغرب  را با تجهیزات تکمیلی در  این شهر راه اندازی کنیم.
 فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در گیلانغرب  تجلیل شدند

در  این مراسم  و قبل از اکران فیلم سینمایی" موقعیت مهدی"  با حضور مسئولان  از  خانم  مژگان اعظمی گیلانغرب که در مسابقات کتابخوانی کشوری  با موضوع "حاج قاسمی که من میشناسم" و همچنین خانم فاطمه کریمی فعال کتاب و کتابخوانی   در آیین افتتاحیه  سینما در گیلانغرب تجلیل شد.